مقایسه 3 گوشی آنر 7، وان‌پلاس 2 و A9

قدرتمندان آهنی

این روز‌ها گوشی‌های چینی، سهم زیادی از بازار دنیا و حتی ایران را تصاحب کرده‌اند و به نظر می‌رسد روز به روز این سهم افزایش‌ یابد. در این میان احتمالا شما هم با برند آنر آشنا هستید، برند زیرمجموعه هواوی که فقط به‌صورت آنلاین فروخته می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۲۰

تا امروز 22 گوشی در سری آنر تولید شده که آنر‌7 آخرین آن است. اولین چیزی که در آنر 7 نگاه شما را به خود جذب می‌کند، طراحی فوق‌العاده است که کنار سخت‌افزار قوی، آن را به یک گوشی قدرتمند تبدیل کرده است. این هفته آنر 7 را با دو پرچمدار همرده خود یعنی وان‌پلاس2 و اچ‌تی‌سی‌A9 مقایسه کرده‌ایم. همان طور که می‌دانید وان‌پلاس2 نیز مانند آنر‌7 تنها به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسد.

طراحی و بدنه

بدنه آنر 7 از بخش‌هایی است که جزو نقاط قوت آن محسوب می‌شود. بدنه یکپارچه فلزی و لبه‌های تراش خورده، این گوشی را در زمره گوشی‌های خوشدست قرار داده است. هنگامی که اولین بار این گوشی را دست می‌گیرید، حس استحکام و محکمی این گوشی به شما منتقل می‌شود. لبه‌های تراش خورده این گوشی باعث شده تیزی لبه‌های گوشی را هنگام در دست گرفتن حس نکنید. بخش‌های بالایی و پایینی به منظور آنتن‌دهی بهتر از پلاستیک ساخته شده است. با این حال پلاستیک به کار رفته در این بخش نیز مرغوب بوده و حس بدی منتقل نمی‌کند.

در وان‌پلاس2 نیز شاهد یک قاب فلزی هستیم که باعث می‌شود این گوشی در دستان شما حس استحکام را منتقل کند. بدنه پشتی و طراحی آن نیز از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. کاربران وان‌پلاس‌2 می‌توانند با خرید قاب‌های متفاوت برای این گوشی، همیشه حس تازگی نسبت به این پرچمدار چینی داشت.

در طرف دیگر این مقایسه سه‌جانبه، اچ‌تی‌سی A9 قرار دارد. همان طور که از اچ‌تی‌سی انتظار می‌رود، A9 نیز با بدنه‌ای فلزی روانه بازار شده است. طراحی A9 شما را یاد طراحی آیفون 6 خواهد انداخت. اچ‌تی‌سی در طراحی این گوشی، از لبه‌های نرم‌تری استفاده کرده تا شباهت این گوشی به آیفون بیشتر به چشم آید. گرد بودن لبه‌های صفحه‌نمایش این گوشی باعث شده حس تیزی در قسمت‌های لبه این گوشی به چشم نیاید.

اگر بخواهیم در بخش طراحی این سه گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم، ظاهر آنر7 زیبا‌تر از دو گوشی دیگر است، اما A9 خوشدست‌تر بوده و حس بهتری در دست به شما می‌دهد.

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش آنر 7 از مواردی است که نسبت به نسل قبلی یعنی آنر6 تغییرات کمی در آن دیده می‌شود. این گوشی از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 بهره می‌برد. تراکم پیکسلی که این گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد 424 پیکسل در هر اینچ است که کیفیت خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از فناوری IPS-NEO سبب شده زاویه دید بازتری در صفحه‌نمایش داشته باشید و رنگ‌های گوشی با تغییر زاویه شما نسبت به صفحه‌نمایش تغییر نکنند. یکی از نقاط ضعفی که در صفحه‌نمایش آنر 7 مشاهده می‌شود، میزان روشنایی نور این صفحه‌نمایش بوده که ممکن است شما را در نور زیاد دچار مشکل کند و صفحه‌نمایش به‌خوبی دیده نشود.

وان پلاس2 نیز از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 بهره برده است. تراکم پیکسلی که صفحه‌نمایش این گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد 401 پیکسل در هر اینچ است. تا اینجا وان‌پلاس2 نتوانسته رقیب قدرتمندی برای آنر 7 باشد و می‌توان گفت آنر 7 صفحه‌نمایش بهتری نسبت به وان‌پلاس2 دارد. میزان روشنایی صفحه‌نمایش وان‌پلاس 2 نسبت به آنر 7 بهتر است و جزو گوشی‌های خوب بازار در این بخش محسوب می‌شود، اما در مجموع آنر 7 صفحه نمایش قوی‌تری دارد.

صفحه‌نمایش A9 نیز پنج اینچی بوده و برای کسانی که دوست دارند با یک دست با گوشی کار کنند، ایده‌آل است. رزولوشن به کار رفته در صفحه‌نمایش این گوشی 1920 در 1080 و تراکم پیکسلی آن 441 پیکسل در هر اینچ است. با توجه به کوچک بودن صفحه‌نمایش این گوشی نسبت به دو گوشی دیگر و تراکم پیکسلی بالا‌تر، شاهد کیفیت بهتری نسبت به دو گوشی دیگر هستیم. ‌به‌طور کلی با توجه به استفاده از فناوری IPS-NEO در آنر 7 و بزرگ‌تر بودن صفحه‌نمایش این گوشی، می‌توان آنر 7 را دارای بهترین صفحه‌نمایش بین این سه گوشی دانست. رقیب سرسخت آنر 7 در این بخش نیز A9 است که برای کسانی که به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، نیاز ندارند توصیه می‌شود.

سخت‌افزار و پردازنده

به نظر می‌رسد آنر 7 نیز مانند دیگر شرکت‌های بزرگ بازار موبایل، تصمیم گرفته از پردازنده‌هایی استفاده کند که خود تولیدکننده آن است. هواوی در آنر‌7 از پردازنده 64 بیتی هایسیلیکون 935 بهره برده که یک پردازنده قوی محسوب می‌شود. پیش از این شاهد استفاده هواوی از این پردازنده در گوشی‌های Mate S و P8 بودیم. هرچند هایسیلیکون 935 قوی‌ترین پردازنده‌ای نیست که توسط هواوی تولید شده، اما به‌خوبی می‌تواند نیازهای شما را پاسخ دهد. تراشه به کار رفته در این گوشی دارای دو پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس‌های 1.5 و 2.2 گیگاهرتز است. تست‌های معتبر گرفته شده از این گوشی مانند تست AnTuTu امتیاز تقریبی 45000 را برای این گوشی ثبت کرده که عدد خوبی محسوب می‌شود.

اما پردازنده وان‌پلاس 2 یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. پردازنده این گوشی در حد پرچمداران رده اول بازار است. این دستگاه به تراشه 64 بیتی هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 کوالکام مجهز است. تست‌های گرفته شده در نرم‌افزار AnTuTu امتیاز این گوشی را بالای 50 هزار ثبت کرده که نشان می‌دهد نسبت به آنر 7 پردازنده قوی‌تری دارد.

حالا سراغ پردازنده اچ‌تی‌سیA9 می‌رویم. پردازنده به کار رفته در این گوشی اسنپ‌دراگون 617 است. تست‌های AnTuTu امتیاز این پردازنده را 40 هزار ثبت کرده که نسبت به دو گوشی دیگر پایین‌تر است. با توجه به امتیازهای کسب شده در بخش سخت‌افزار و پردازنده این گوشی، به این نتیجه می‌رسیم که وان‌پلاس 2 انتخاب بهتری می‌تواند باشد، اما هماهنگی سخت‌افزار آنر 7 با این گوشی به دلیل تولید پردازنده در هواوی باعث شده این گوشی لگ کمتری در بخش‌های مختلف خود نسبت به وان پلاس 2 داشته باشد.

دوربین

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی که کاربران به آن توجه می‌کنند، دوربین است. هوآوی در آنر 7 از دوربینی با حسگر 20 مگاپیکسل استفاده کرده که به‌خوبی خاطرات شما را ثبت خواهد کرد. حسگر به کار رفته در این دوربین توسط سونی تولید شده و از نوع CMOS است. از نقاط قوت به کار رفته در این دوربین، شیشه استفاده شده در بخش بیرونی آن است که از جنس یاقوت کبود بوده و خیال شما را از خط نیفتادن روی آن راحت می‌کند. عکس‌های گرفته شده با این گوشی در نور کم نیز کیفیت بسیار قابل قبولی داشته و فلش دوگانه آن به‌خوبی حتی در تاریکی مطلق، خاطرات شما را ثبت خواهد کرد. اما نکته‌ای که ممکن است در دوربین این گوشی شما را آزار دهد، نویزهای روی عکس در نور کم است. در بخش فیلمبرداری می‌توانید ویدئوهای خود را با کیفیت FullHD و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید که رقم نسبتا قابل قبولی است. با این حال از هواوی انتظار می‌رود با توجه به سخت‌افزار قوی به کار رفته در این گوشی از قابلیت فیلمبرداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند که این اتفاق نیفتاده است.

از طرف دیگر حسگر به کار رفته در دوربین وان پلاس2 حدود 13 مگاپیکسلی بوده و اندازه دیافراگم آن F/2.0 است که هم اندازه با دریچه دیافراگم آنر 7 است. نتایج تست‌ها نشان می‌دهد وان‌پلاس 2 در نور کم کیفیت نسبتا قابل قبول‌تری نسبت به آنر 7 دارد. در بخش فیلمبرداری این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را داشته که کیفیت بالاتری نسبت به هواوی آنر 7 دارد. با این حال لرزشگیر اپتیکال این گوشی نتوانسته شایستگی‌های خود را به‌خوبی نشان دهد و به اندازه کافی توانایی مهار لرزش دست‌های شما را نخواهد داشت.

اما نوبت به دوربین HTC A9 می‌رسد. دوربین به کار رفته در این گوشی 13مگاپیکسلی بوده و دریچه دیافراگم F/0.2 است. تا اینجا همه چیز شبیه وان‌پلاس2 است، اما وقتی سراغ فیلمبرداری می‌رویم، مشاهده می‌کنیم توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 720P و سرعت 120 فریم بر ثانیه وجود دارد. بنابراین کیفیت فیلمبرداری در این گوشی از وان‌پلاس 2 پایین‌تر بوده، اما توانایی ثبت تصاویر دقیق‌تر و صحنه‌های آهسته قوی‌تری دارد. پس اگر علاقه‌مند فیلمبرداری به‌صورت آهسته باشید، A9 گزینه خوبی می‌تواند باشد. با توجه به مطالب گفته شده به نظر می‌رسد علاقه‌مندان فیلمبرداری باید انتخابی بین A9 و وان پلاس 2 داشته باشند که با توجه به این‌که A9 توانایی فیلمبرداری با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد، این گوشی برای گرفتن صحنه‌های آهسته پیشنهاد خوبی می‌تواند باشد. درمجموع اگر بخواهیم دوربین این گوشی‌ها را جمع‌بندی کنیم باید گفت با توجه به یکسان بودن انداره دریچه دیافراگم در هر سه گوشی، حسگر 20 مگاپیکسلی آنر 7 عکس‌های با کیفیت‌تری ثبت خواهد کرد.

رقابتی نزدیک

با توجه به مطالب گفته شده نوبت به بررسی قیمت این سه گوشی می‌رسد. در حال حاضر آنر 7 نسبت به دو گوشی دیگر قیمت پایین‌تری دارد و اگر به مقوله قیمت اهمیت می‌دهید این گوشی، مقرون به‌صرفه‌تر از دو گوشی دیگر است. هر سه این گوشی‌ها، گوشی‌های قدرتمندی هستند که به‌خوبی تمام نیازهای شما را برآورده می‌کنند، اما اگر به مقوله‌هایی نظیر دوربین یا پردازنده اهمیت می‌دهید می‌توانید طبق صحبت‌های گفته شده گوشی خود را انتخاب کنید. در کل به نظر می‌رسد هر سه این گوشی‌ها، میان‌رده‌های قدرتمندی هستند که انتخاب بین آنها می‌تواند بیشتر براساس سلیقه کاربر باشد.

میلاد احرام‌پوش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها