با همراهان دلسوز بیماران سرطانی ؛ افرادی که خودشان را وقف درمان بیمارشان کرده‌اند

لبخند می‌زنند و امید می‌دهند

نشسته‌ای با خودت حساب و کتاب می‌کنی: «چهار دهه از عمرم گذشته است. مثل مادرم هم که عمر کنم باید 40 سال دیگر دوام بیاورم. حالا که تک و تنها در این زندگی بی‌یار و یاور و دست خالی مانده‌ام باید در این 40 سال سرپایینی زندگی چگونه زندگی بگذرانم؟!
کد خبر: ۸۶۸۰۷۰
از نو شروع‌ کنید؛ زندگی به‌ آخر‌ نرسیده است

روزهای خوش گذشته جلوی یک چشمت صف کشیده‌اند و روزهای ترسناک احتمالی آینده جلوی چشم دیگرت.

شوهرت را از دست داده‌ای و تاکنون به خواسته او زن خانه بوده‌ای، اما اکنون خودت هستی و خودت و اگر فرزندت را خانواده شوهر به سرپرستی نمی‌گرفت حالا خرج و مخارج او هم بود.

در درونت یک حفره خالی بی‌انتها داری که نمی‌دانی چطور باید پرش کنی. دلتنگی برای فرزندت و روزهای از دست رفته و همسری که نقطه اتکای زندگی‌ات بود یک طرف و ترس از آینده طرف دیگر.

خودت را ذره ناچیزی می‌بینی که در دستان بی‌رحم تقدیر رها شده است و مثل یک برگ پاییزی چیزی نمانده که در رهگذر زمان به خاک بدل شود.

دیگر دختری جوان و شاداب که همان انرژی جوانی و خامی‌اش کافی بود که فکر کند می‌تواند کوه را جابه‌جا کند جایی در دهه‌های نخستین زندگی‌ات گم شده است و اکنون زنی در قامتت ایستاده ترسان و شکسته که خود را ناخواستنی، رها شده و خالی از هر قدرت آغازی می‌بیند.

اما هیچ کس این همه خالی نیست. در تاریک‌ترین سیاهچاله وجود ستاره‌هایی هست که هر چند کمرنگ سوسو می‌زند ولی تا به قعر تاریکی فرو نیفتاده می‌توان از آنها خورشید ساخت.کافی است قدم برداریم.

جاذبه قدرت

شما هم حتما داستان‌های زیادی از دخترانی که به خواستگاران‌شان نه گفتند و خواستگار سمج‌تر و سمج‌تر شده است، شنیده‌اید و شاید خود نیز تجربه‌ای مشابه داشته باشید.

واقعیت این است که تا وقتی شما در موضع قدرت و مناعت قرار دارید مطلوب‌تر جلوه می‌کنید و در این قدرت «نه» گفتن جاذبه‌ای درونی نهفته است.

در درون هر زنی یک جنگجوی زندگی نهفته است؛ زنی سرکش و مصمم و دارای شور زندگی. کافی است این زن مقاوم را در خود بیدار کنید و به کارزار زندگی بروید.

دنیا عاشق شماست

هرگز نگران لکه‌ها و چین و چروک‌های صورتتان نباشید، چند کیلو وزن اضافه‌تر مهم نیست، مهم این است که خودتان را دوست داشته باشید و هر روز برای بهتر شدن خود تلاش کنید.

این راز درخشش شماست و به زودی می‌بینید که دنیا عاشق شما می‌شود.

فرقی ندارد همسرتان فوت شده است یا طلاق گرفته یا این که هنوز شانس ازدواج پیدا نکرده‌اید. برای این‌که دنیای بهتری داشته باشید باید نگرش خود را تغییر دهید و استراتژی منعطف‌تری پیش بگیرید.

اگر فرزنددار نمی‌شوید، حتما سبک زندگی برای بدون فرزندهای خوشبخت وجود دارد. چه تنها و چه با همسر. به راه‌های جدید فکر کنید.

اگر ازدواج نکرده‌اید، سبک‌های زندگی پرتحرک، جذاب و دوست‌داشتنی مجردها را تجربه کنید. به سفر بروید و گروه‌های دوستانه در میان خانم‌هایی که وضع مشابه شما دارند تشکیل دهید.

اگر بیوه هستید، ترسان ترسان پای به جامعه نگذارید. شما هم مثل هر کس دیگر حق حیات دارید. از حق خود دفاع و سعی کنید به بهترین نحو ادامه دهید.

قول و قسم ممنوع

خانم‌های زیادی را دیده‌ام که وقتی سنشان ا‌ز حدی می‌گذرد یا به دلایلی ازدواجشان به جدایی ختم می‌شود، قسم می‌خورند که دیگر به ازدواج فکر نکنند.

پیشنهاد می‌کنم هرگز این کار را نکنید. به جای آن در حالی که دارید برای بهتر شدن بهترین تلاشتان را می‌کنید، منتظر بهترین‌ها از سوی خداوند باشید و شما نمی‌دانید این بهترین‌ها ممکن است چه معجزه‌ای در زندگی شما بیافریند.

پس در مورد هیچ چیز تصمیم قطعی نگیرید. شاید شانس شما یکی از همین روزها جلویتان سبز شود و چندان برایتان خوشایند باشد که بی‌تعلل آن را بپذیرید.

این نوع قول و قسم‌ها سبب می‌شود شما چیزی را از برنامه زندگی خود خارج کرده و آن را احتمالا به اطرافیان نیز اعلام کنید که این خود می‌تواند در اتفاقات خوب بعدی را بر روی شما ببندد.

در عین حال نگذارید یک فکر مثل ازدواج شما را از زندگی عادی محروم کند و دائم ذهنتان مشغول همین موضوع باشد.

افتادن فرصتی برای برخاستن

اگر همسر خود را از دست داده‌اید غم بزرگی را پشت‌سر می‌گذارید، اما دنیا به آخر نرسیده است. به قول معروف آنچه شما را نمی‌کشد، قوی‌ترتان می‌کند.

به روزهای خوشی که با هم داشته‌اید فکر کنید و زندگی را ادامه دهید. خیلی زود زندگی روی خوشش را به شما نیز نشان می‌دهد.

اگر طلاق گرفته‌اید، طلاق هرچند مذموم، اما در دین ما اتفاقی مباح است. حتما کار به جایی رسیده که دو نفر نتوانند با هم در مسیر زندگی گام بردارند.

پس این روزها فرصت خوبی است که بهتر به گذشته بیندیشید. در این فرصت یک بار برای همیشه زندگی خود را آسیب‌شناسی کنید و حتی اگر لازم است از یک مشاور کمک بگیرید و سعی کنید نقاط ضعف خود را که منجر به شکست این زندگی شده به قوت تبدیل کنید. حتی اگر این ضعف در انتخاب همسر بوده است.

به زودی فرصت‌های بهتری در انتظارتان خواهد بود که قرار نیست همه را به همان بدی پشت‌سر بگذارید. هر شکستی که از آن عبرت بگیرید و آینده‌ای بهتر بسازید ارزش تجربه‌اش را دارد.

کار امروز را به فردا نیندازید

بله، همه می‌دانیم شکست و فقدان و ناکامی سخت است، اما تا کی می‌توانید زانوی غم بغل بگیرید و بگویید یک روز فلان کار را خواهم کرد و بهمان تغییر را در خودم ایجاد می‌کنم و دست به این کار و آن کار می‌زنم.

امروز، فردای دیروز است. پس به جای این که منتظر فردا باشید همین امروز بلند شوید و اولین قدم را بردارید.

اگر اقدام نکنید به ورطه تعلل می‌افتید و تعلل هنر ماندگاری در گذشته است. تعلل باعث می‌شود از اتخاذ تصمیمات مهم زندگی شانه خالی کنیم.

ترس از شروع دوباره

زندگی توام با شکست یا ناکامی شما را خسته کرده و آنقدر خسته‌اید که فکر می‌کنید توان برخاستن ندارید و از ادامه مسیر و یک شکست دیگر می‌ترسید.

شما از ناتوانی می‌ترسید و اجازه می‌دهید این ترس بر شما مستولی شود.

ترس‌ها انرژی ما را برای ادامه مسیر می‌گیرند و یکی از بهترین راه‌ها مقابله با آن است.

ترسیدن ما جملگی از بیم بلا بود/ اکنون ز چه ترسیم که در عین بلاییم

برای مقابله با ترس‌های خود دائم مشغول باشید و در لحظه غوطه‌ور شوید و اجازه ندهید فکر گذشته و آینده ذهن شما را منحرف کند.

با خود سخاوتمند باشید

ما خانم‌ها اغلب نسبت به خودمان ظالم‌ترین افراد هستیم. به خودمان سخت می‌گیریم و خودمان را توبیخ می‌کنیم و والد سرزنشگری را که در کودکی تجربه کرده‌ایم در خود پرورش می‌دهیم تا خدای نکرده در غیاب او کسی نباشد ما را سرزنش کند.

به این ترتیب شکست‌های خود را بزرگ جلوه می‌دهیم و دائم به خود می‌گوییم تو نمی‌توانی.

هدف‌هایمان راخیلی عالی در نظر می‌گیریم و اگر کوچک‌ترین لغزشی برای رسیدن داشته باشیم در اعماق دلمان خود را بی‌عرضه و تنبل خطاب می‌کنیم.

به جای این خوب است با خود سخاوتمند باشیم. حرکت کردن مهم‌ترین استراتژی است.

هدف‌های کوچک را برای خود در نظر بگیرید و خود را تشویق کنید، نه سرزنش. هر موفقیت را جشن بگیرید تا برای دستیابی به گام بعدی قدرت بیشتری داشته باشید.

کمال‌گرا نباشید. اگر قرار است یک کار را شروع کنید که بتوانید امرار معاش کنید از حداقل‌ها شروع کنید. کم‌کم با افزایش پس‌اندازهای خود قدرت مانور بیشتری پیدا می‌کنید.

اقدامات را با توجه به فهرستی از توانایی‌های خود که تهیه کرده‌اید آغاز کنید. اگر نیاز به توانمندی بیشتر دارید، می‌توانید از مشاغلی که دوره کارآموزی دارد شروع کنید.

دست‌کم از آموزش رایگان بهره‌مند خواهید شد. به زودی روی پای خود می‌ایستید و زندگی خوبی را شروع می‌کنید.

با دوستان بالا بروید

می‌گویند همنشینم به بود تا من از او بهتر شوم. شما هم با انتخاب دوستان موفق و کار آمد می‌توانید به انسان بهتری بدل شوید.

یاد می‌گیرید، تجربه می‌کنید، مقایسه می‌کنید و رقابت شما را به سطح بالا‌تری از کارایی می‌رساند.

پس اگر دوستانی دارید که جز غیبت کردن از گروهشان چیزی عایدتان نمی‌شود، دوستان بهتری بجویید. یادتان باشد انسان به دوستانش شناخته می‌شود.

به خودتان فرصت درخشش بدهید

همان طور که قبلا هم گفتیم در درون همه ما خورشیدی نهفته است که اغلب می‌ترسیم اگر بگذاریم بتابد دیگران از آن روی برگردانند.

سعی کنید خودتان باشید، ایده‌تان را بیان کنید، خلاقیت خود را شکوفا کنید و اگر فکر بکری به ذهنتان رسید در گروه‌های اجتماعی مجازی یا دوستان حقیقی به اشتراک بگذارید.

شما را از افکار و آثارتان بهتر می‌شناسند. پس نشان دهید که صاحب فکر و اثر هستید.

ماندانا ملاعلی

ضمیمه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها