گروه موسیقی «پالت» خیلی جوان است، اما خیلی زود توانست نظر مخاطبان موسیقی را به خود جلب کند و رنگ‌های تازه‌ای را به مخاطبان علاقه‌مند موسیقی عرضه کند. این گروه تاکنون دو آلبوم موفق «آقای بنفش» و «شهر من بخند» را منتشر کرده است.
کد خبر: ۸۶۸۰۰۹
رنگ‌های تازه در گروه پالت

این گروه قصد دارد کنسرتی را در تهران روی صحنه ببرد. با امید نعمتی، خواننده گروه درباره فعالیت‌های تازه‌شان گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم.

قرار است در تهران کنسرتی را برگزار کنید. کمی درباره این اجرا توضیح دهید.

مدتی بود دوست داشتیم در تهران اجرایی را روی صحنه ببریم تا این‌که خوشبختانه این فرصت فراهم شد و بعد از چند سال تلاش، موفق شدیم سالن برج میلاد را برای اجرا در اختیار بگیریم و خیلی از این اتفاق هیجان‌زده هستیم. خلاصه آن‌که 24 دی اجرایی را روی صحنه می‌بریم و امیدواریم بتوانیم لحظات خوبی را برای مخاطبانمان خلق کنیم.

البته در جشنواره موسیقی فجر هم ظاهرا اجرایی در برج میلاد دارید.

بله. یک ماه بعد از این اجرا در جشنواره هم اجرایی داریم که آن هم باز در برج میلاد است.

این روزها گروه‌های موسیقی خیلی سخت امکان اجرا در این سالن را پیدا می‌کنند و گروه‌های موسیقی پاپ هم مدت‌هاست که از حضور در این سالن محروم هستند. چه شد مسئولان این سالن به اجرای شما رضایت دادند؟

راستش نمی‌دانم اما تهیه‌کننده ما برای این اتفاق بسیار تلاش کرد. ما پیش از این در تالار وحدت یا سالن‌های کوچک خاصی مانند برج آزادی روی صحنه رفته بودیم. البته ما سالن‌های کوچک را دوست داریم و فکر می‌کنیم به مخاطب نزدیک‌تر هستیم. اما قطعا اجرا در برج میلاد هم حال و هوای خاص خودش را برای ما و مخاطبانمان خواهد داشت و از این اتفاق راضی هستیم.

در این اجرا از دو آلبومتان می‌خوانید؟

بله. هم از «آقای بنفش» و هم «شهر من بخند» به علاوه چند قطعه جدید.

گروه پالت عمر چندان طولانی ندارد، اما در همان قدم‌های اول توانست نظر مردم را به خود جلب کند. فکر می‌کردید در ابتدای کارتان بتوانید مخاطب قابل قبولی برای خودتان به‌دست آورید.

راستش فکر نمی‌کردیم با این استقبال روبه‌رو شویم. زمانی که کارمان را شروع کردیم فکر می‌کردیم موسیقی خاصی را تولید می‌کنیم که هواداران خاص و محدودی دارد. اولین آلبوم ما چهار سال پیش منتشر شد و آن زمان هم اوج توجه مردم به موسیقی پاپ بود. در وزارت ارشاد هم موسیقی پاپ، سنتی و کلاسیک بود و بعد از آن کم‌کم موسیقی تلفیقی به میان آمد. البته نسبت به این واژه بحث‌های زیادی داریم که یک گفت‌وگوی مفصل را می‌طلبد. خلاصه آن‌که فکر نمی‌کردیم این‌قدر به آلبوم‌مان توجه شود و تا مدت‌ها پس از انتشار آلبوم متعجب بودیم.

اسم گروه هم خاص بود. چرا «پالت» به‌عنوان نام گروه انتخاب شد؟

به خاطر دارم با چند نفر از دوستان مشغول ساخت آهنگ برای یک جشنواره نقاشی بودیم. کارهایمان را آماده کردیم و در قالب سی‌دی برایشان ارسال کردیم. فکر کردیم روی سی‌دی چه بنویسیم و خودمان را با چه نامی معرفی کنیم. حسام محمدیان‌پور یکی از اعضای گروه که اکنون در کنار ما نیست، روی آن نوشت «پالت». بعدها هم دیدیم این نام خیلی جالب است و این تصور را به ذهن مخاطب می‌آورد که هر یک از ما با رنگ خودمان روی یک پالت قرار گرفته و رنگ‌های متفاوتی داریم.

زینب مرتضایی‌فرد - فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها