اجرای خط 4 متروی تبریز به صورت تراموا

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد ـ میانه و خط 4 متروی تبریز به صورت تراموا خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۷

محمدصادق پورمهدی در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که با وجود مشکلات مالی دولتی امسال در زمینه اعتبارات استانی 760 میلیارد تومان مصوب داشته‌ایم، گفت: 51 درصد این اعتبارات تخصیص یافته و بخش عمده‌ای نیز به ادارات داده شده و تعدادی پروژه در دهه فجر افتتاح شده که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: این اعتبارات در پروژه‌های نیمه تمام تخصیص می‌یابد تا این پروژه‌ها سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور گفت: از هزار میلیارد مصوب سفر رئیس‌جمهور، 50 درصد تخصیص یافته و پرداخت شده است و اولویت ما نیز پیگیری این اعتبارات است تا در توسعه استان هزینه شود.

پورمهدی ادامه داد: امیدواریم تا بقیه تخصیص‌ها نیز تا پایان سال صورت گیرد تا پروژه‌ها نیز در زمان لازم به اتمام برسد و البته در این زمینه از منابع استانی و مشارکت مردمی و توان شهرداری‌ها برای اتمام پروژه‌ها بهره گرفته‌ایم و در این میان شهرداری‌ها همکاری خوبی داشته‌اند.

وی یادآور شد: تلاش داریم تا زیرساخت‌های استان در زمینه‌های مختلف از جمله حمل و نقل در اولویت قرار گیرد و به عنوان یک تکلیف پیگیر هستیم و راه‌آهن تبریز میانه در مسیر میانه تا بستان‌آباد نیز در 120 کیلومتر در حال انجام است که صد کیلومتر آن در مراحل آخر بوده و خرید ریل‌های طرح جدید در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: ریل‌گذاری از میانه تا بستان‌آباد تا سال 95 صورت خواهد گرفت و اگراین مسیر ریل‌گذاری شود، کار بقیه مسیر نیز طبق برنامه زمان‌بندی شده، پیش خواهد رفت.وی با اشاره به جاده اهر ـ تبریز گفت: امسال و سال آتی 920 میلیارد تومان از طرف دولت به این جاده اختصاص یافته و تا پایان سال 95 نیز این جاده به اتمام می‌رسد و در حال حاضر نیز سه پیمانکار در این جاده فعال هستند و سهم اعتبار امسال 35 میلیارد تومان بوده که 7 میلیارد تومان داده شده و دولت نیز متعهد است منابع لازم را در زمان تعیین شده پرداخت کند.

پورمهدی افزود: تاکنون حدود 40 میلیارد پروژه توسط پیمانکاران در این مسیر اجرا شده و منتظر اعتبارات دولتی نمانده‌ایم و امسال و سال آینده از طرف اعتبارات دولتی بدهی پیمانکاران را خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبان تبریز ـ مرند ـ بازرگان نیز با مشکلات مالیاتی روبه‌روست که این مسائل نیز در حال رفع شدن است و کارهای مقدماتی انجام شده و پس از حل مسائل و مشکلات اداری انتظار داریم این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به پیش رود.

پورمهدی با اشاره به وضعیت اتوبان تبریز ـ سهند گفت: اصلی‌ترین مشکل این اتوبان بروکراسی اداری است و ماه‌ها برای این پروژه‌ها معطل مانده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها