همزمان با ثبت‌نام داوطلبان نامزدی مجلس، اطلاعیه شماره یک شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در شش بند صادر شد.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۰

به گزارش مهر، این شش بند از این قرار است: 1ـ ضرورت وحدت و همدلی همه تشکل‌ها و جمعیت‌ها و انجمن‌ها و نیروهای اصولگرا در انتخابات 2ـ ائتلاف نیروهای اصولگرا بر پایه راه نورانی امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و شاخص‌ها و ضوابط ذکر شده در منشور جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 3ـ رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات انتخاباتی و پرهیز از تخریب دیگران (اعم از اصولگرایان دیگر یا رقبای اصولگرایان) 4ـ مرزبندی دقیق میان اصولگرایی با فتنه و جریان انحراف 5ـ اهتمام بر انتخاب افراد اصلح و اجتناب از هرگونه تعصب حزبی و سازمانی و پرهیز از قبیله‌گرایی 6ـ هوشیاری کافی در برابر انواع توطئه‌های دشمنان انقلاب و ترفندهای تفرقه‌افکن میان نیروهای اصولگرا.

رسیدگی به صلاحیت‌ها پس از مهلت ثبت‌نام

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان درباره آغاز بررسی صلاحیت‌ها به ایسنا گفت: بعد از ثبت‌نام، شورای نگهبان بررسی صلاحیت‌ها را آغاز خواهد کرد، زیرا ابتدا این بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی انجام می‌شود و سپس به نظارت استان‌ها ارسال شده و پس از آن برای بررسی نهایی به شورای نگهبان واگذار می‌شود. وی افزود: البته اکنون اقدامات روزانه مانند بررسی پرونده‌ها یا اطلاعاتی که قبلا به‌دست آوردیم را انجام می‌دهیم.

توصیه صفارهرندی به نامزدها

محمدحســین صفـارهرنـــدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در اولین همایش اصولگرایان کاشان در حسینیه فاطمیون این شهر گفت: هیچ‌یک از نامزدها نباید به گونه‌ای عمل کنند و نشان دهند که حامی خارجی دارند. به گزارش میزان، وی تاکید کرد: در آرایش سیاسی فعلی کشور دو جبهه محبوب و باسابقه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیده می‌شود و این درحالی است که جبهه اصولگرایی به ‌لحاظ نفرات و تیم‌بندی، استخوان‌بندی سابق را حفظ کرده و در درون خود اسم‌های مختلف، اما رسم‌های یکسان دارند. او همچنین گفت: در انتخابات گذشته همه اصلاح‌طلبان فتنه‌گر نبودند، اما خاستگاه فتنه، جبهه اصلاحات بود.

رد ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان

ایسنا نوشت: رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیر حزب اعتماد ملی در دانشگاه اصفهان در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل تا چه حد واقعیت دارد، گفت: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و در شورای احزاب هیچ‌گونه بحثی درباره ائتلاف با اصولگرایان وجود نداشته است و تنها برخی به صورت فردی گمانه‌زنی‌هایی را انجام داده‌اند.

پیوستن قالیباف به ائتلاف اصولگرایان

پرویز سروری، قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از پیوستن قالیباف و لاریجانی به شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان خبر داد و به فارس گفت: شرایطی که امروز در جریان اصولگرایی به و جود آمده درخصوص وحدت در کمتر دوره‌ای بوده که همه شخصیت‌های آن با اختلاف سلیقه‌ای که دارند، با وحدت انقلابی کنار هم بنشینند. حتی کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری با هم رقابت کردند از جمله آقای قالیباف، ولایتی، حدادعادل و رضایی در ائتلاف نقش دارند.

هزینه 150 میلیارد تومانی انتخابات

محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور از برآورد هزینه 150 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما بیان کرد: شمار نفراتی که در برگزاری انتخابات امسال کمک‌رسانی خواهند داشت، حدود یک میلیون نفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها