این در حالی است که در حوزه کلی حمل و نقل باید به سمتی رفت که مقرونبهصرفه باشد و بتوان از آن بهره بیشتری برد به عبارت دیگر برای تقویت ناوگان جادهای، ریلی و هوایی باید براساس میزان سودی که برای جامعه دارند تصمیمگیری کرد.
در این بین باید توجه ویژهای به حمل و نقل ریلی داشت، چون ایمن و پاک است و رونق گرفتن آن به ایجاد اشتغال نیز کمک بیشتری میکند. برای رسیدن به این هدف دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند تا سرمایهگذاران به سرمایهگذاری در این حوزه تشویق شده و در نتیجه سود آن به جامعه برگردد.
باید یادآور شد بخش دیگری از آسیبهایی که در حوزه حمل و نقل گریبان شهروندان را گرفته به بازار خودروهای بیکیفیت مربوط میشود، متاسفانه دلال بازی و انحصارگری و سودهایی که در پشت پرده به عدهای میرسد سبب شده خودروهای موجود در کشور کیفیت لازم را نداشته و برخی به ارابههای مرگ تشبیه شوند.
مشکل اینجاست که صنعت خودروسازی به نوعی به حیات خلوت دولتها بدل شده در نتیجه واردات خودروی بیکیفیت جان و مال شهروندان را به خطر انداخته و تا زمانی که فضای رقابتی بین خودروسازها ایجاد نشود نیز این مشکلات پابرجاست.
محمد فیروزی
عضو کمیسیون عمران مجلس
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم