با سید حمید حسینی، درباره حضورش در فضای مجازی

پاسخ برخی حرف‌ها را نمی‌دهم

سال ‌85 مرکز منسجم و گسترده‌ای به عنوان مرکز ملی پاسخگویی به پرسش‌های دینی با هدف تمرکز و ارتقای سطح پاسخگویی به این پرسش‌ها از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و با همکاری استادان حوزه علمیه قم راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۶
درگاه ملی پاسخگویی به پرسش‌های دینی

با توجه به گستردگی معارف اسلامی و گوناگونی سوالات و شبهات ارسالی در زمینه‌های گوناگون در این مرکز گروه‌های پژوهشی مختلفی راه‌اندازی شده و بر این اساس شش گروه مختلف فلسفه و احکام، فقه و احکام، اخلاق، تاریخ و سیاست، قرآن و حدیث و مشاوره در این مرکز در نظر گرفته شده است.

پرسش‌های مطرح شده براساس این طبقه‌بندی به یکی از گروه‌ها ارجاع داده شده و پاسخ‌های آماده‌‌شده را محققان، مدیران گروه‌ها و مدیر پژوهش‌های مرکز ارزیابی می‌کنند.

واحد پاسخگویی تلفنی با هدف دسترسی آسان و سریع پرسشگران به پاسخ‌های دینی از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده است و پرسشگران می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد 09640 به طور زنده پاسخ پرسش‌های دینی خود را دریافت کنند.

این واحد در سه شیفت صبح، عصر و شب و در مجموع ده ساعت در شبانه‌روز پاسخگوی پرسش‌های شماست.

واحد پاسخگوی اینترنتی در بخش‌های مختلف مانند سامانه اینترنتی پاسخگو به نشانی
www.pasokhgoo.ir و همچنین بخش پاسخگوی اینترنتی آفلاین، پاسخگوی آنلاین یا برخط و همچنین جامعه مجازی به کاربران خدمات ارائه می‌کند.

سامانه پاسخگو به‌ منظور ایجاد امکان ارتباط سریع و گسترده با مخاطبان در سطح کشور و جهان و بهینه‌سازی اطلاعات و همچنین استفاده از بانک داده‌ای از پاسخ‌های موجود راه‌اندازی شده است.

سامانه گفت‌وگوی دینی به نشانی www.askdin.ir و سامانه کانون گفت‌وگوی قرآنی به نشانی www.askquran.ir از امکانات بخش پاسخگویی اینترنتی آفلاین یا غیربرخط است.

اواخر سال 85 بخش پاسخگویی آنلاین راه‌اندازی شد و به این ‌ترتیب مرکز ملی پاسخگویی به پرسش‌های دینی به عرصه جدید پاسخگویی به شیوه آنلاین یا برخط قدم گذاشت.

در سال‌های اخیر با توجه به گسترش استفاده از تلفن همراه به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای ارتباطی، مرکز ملی پاسخگویی به پرسش‌های دینی، سامانه ارسال پیام کوتاه را برای پاسخگویی به سوالات دینی اقشار مختلف جامعه راه‌اندازی کرده که با استقبال خوبی از سوی کاربران تلفن همراه مواجه شده است.

براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، سامانه ارسال پیام کوتاه در مرحله نخست پاسخگوی پرسش‌های فقهی خواهد بود و قرار است با گسترش این سامانه در زمینه موضوعات دیگر نیز بتواند پاسخگوی پرسش‌های دینی باشد.

این سامانه به شماره پیامک 30009640 آماده دریافت پرسش‌های پیامکی است.

همچنین پرسشگران می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.30009640.ir نرم‌افزار اختصاصی برای ارسال پرسش‌ها را از طریق تلفن همراه دریافت و روی تلفن همراه خود نصب کنند تا بتوانند با سهولت بیشتری از امکانات سامانه پیامکی استفاده کنند.

فرانک فراهانی جم

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها