برای این‌که بتوانید در جاده‌ها و خیابان‌های کشورهای دیگر به‌جز کشور محل اقامت خود رانندگی کنید، به گواهینامه ملی یا بین‌المللی نیاز دارید. چنانچه فردی بدون دریافت گواهینامه بین‌المللی در کشور دیگری رانندگی کند، خودروی او متوقف می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۳۹۶
دریافت آنلاین گواهینامه بین‌المللی

به گزارش جام جم کلیک ،این در حالی است که چنانچه به هر علت حادثه‌ای روی دهد در این شرایط فردی که گواهینامه ندارد مجرم شناخته می‌شود. گواهینامه بین‌المللی در همه کشورهای دنیا برای یکسال معتبر است.

در کشور ما این گواهینامه را کانون جهانگردی و اتومبیلرانی صادر می‌کند. برای دریافت گواهینامه بین‌المللی باید به نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور مراجعه کنید.

البته راه ساده‌تری نیز وجود دارد. می‌توان از خدمات ارائه ‌شده در سامانه اینترنتی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت گواهینامه بین‌المللی استفاده کرد. برای این کار باید به این سامانه به نشانی www.taci.ir مراجعه کنید.

پس از ورود به این سامانه، در قسمت نوار منوی افقی صفحه نخست روی گزینه صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو کلیک کنید.

پس‌ از آن می‌توانید در قسمت سمت چپ صفحه گزینه درخواست آنلاین گواهینامه را برگزینید. برای استفاده از خدمات فروش اینترنتی گواهینامه بین‌المللی باید در پایگاه اینترنتی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ثبت‌نام کنید.

پس از ثبت‌نام در این سامانه ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که با مراجعه به لینک موجود در آن، حساب کاربری شما فعال می‌شود.

در مراحل مختلف صحت اطلاعات ثبت‌شده توسط کاربر ارزیابی می‌شود و چنانچه صحت این اطلاعات تایید نشود، حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.

پس از فعال شدن حساب کاربری لازم است در بخش ورود صفحه اصلی این سامانه اطلاعات کاربری خود را ثبت کنید تا به صفحه شخصی خود وارد شوید.

در مرحله بعد باید از قسمت منوی بالای صفحه گزینه خرید را انتخاب کنید تا توضیحات موردنیاز در این زمینه در اختیار شما قرار گیرد.

در این صفحه مدارک موردنیاز برای دریافت گواهینامه و همچنین تعرفه‌های مشخص برای دریافت گواهینامه موتور یا ماشین مشخص‌ شده است. پس از مطالعه می‌توانید با کلیک روی خرید گواهینامه بین‌المللی به مرحله بعدی راه پیدا کنید.

در بخش شرایط و ضوابط باید ضمن مطالعه مقررات به چند پرسش پاسخ دهید. در مرحله بعد باید اطلاعات شخصی خود را همراه عکس پرسنلی و تصویر کارت ملی ارسال کنید. با انتخاب نوع گواهینامه درخواستی، به مرحله بعد راه پیدا می‌کنید.

براساس نوع گواهینامه انتخابی باید اطلاعات مربوط به گواهینامه خودرو یا موتور یا هر دو را وارد کنید. برای دریافت گواهینامه می‌توانید بین پست یا مراجعه به نمایندگی یک راه را برگزینید.

بر این اساس آدرس پستی را وارد کرده یا نمایندگی را انتخاب می‌کنید. با تایید نهایی اطلاعات و پرداخت صورتحساب، مراحل ثبت درخواست گواهینامه بین‌المللی به پایان می‌رسد.

فرانک فراهانی جم

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها