عبور از هفت‌خوان خرید بلیت اینترنتی موزه‌ها

در همه کشورها تاریخ و جاذبه‌های تاریخی ازجمله منابع مهم برای مطالعات کارشناسی و تخصصی در زمینه‌های مختلف گردشگری، تاریخ و میراث فرهنگی به شمار می‌آید.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۳
عبور از هفت‌خوان خرید بلیت اینترنتی موزه‌ها

موزه‌ها و ساختمان‌های قدیمی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور است که همواره مورد توجه شمار زیادی از علاقه‌مندان میراث فرهنگی بوده است.

در روزهایی از سال به‌خصوص زمان تعطیلات که افراد اوقات فراغت بیشتری دارند، بازدیدکنندگان زیادی برای بازدید از موزه‌ها مراجعه می‌کنند.

ایجاد صف خرید بلیت موزه یکی از مشکلاتی است که موجب می‌شود افراد مدت زمان زیادی در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

در سال‌های اخیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به عنوان نهاد متولی موزه‌های کشور، برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده است که می‌تواند تاحد زیادی در حل این مشکل موثر باشد.

سازمان میراث فرهنگی سامانه‌ای برای خرید بلیت اینترنتی راه‌اندازی کرده است که متقاضیان بازدید ازموزه‌ها می‌توانند پیش از مراجعه به این مراکز از طریق این سامانه بلیت تهیه کنند و مجبور نباشند برای خرید بلیت معطل شوند.

برای خرید اینترنتی بلیت موزه باید به سامانه اینترنتی این سازمان به نشانی eticketad.ichto.ir مراجعه کنید البته این سامانه هنوز در آغاز راه است و برای این‌که بتواند پاسخگوی نیازهای همه افراد باشد، راهی طولانی پیش رو دارد.

اکنون فقط امکان تهیه بلیت برای بعضی موزه‌ها و مراکز تاریخ در شهرهای تهران و اصفهان فراهم است.

با توجه به این‌که در دنیای امروز اغلب خدمات در بستر وب ارائه می‌شود، انتظار می‌رود سازمان میراث فرهنگی نیز بتواند در آینده‌ای نزدیک امکان تهیه بلیت برای موزه‌ها و آثار تاریخی دیگر را نیز به این سامانه اضافه کند تا بازدیدکنندگان بیشتری بتوانند از امکانات این سامانه بهره گیرند.

برای خرید بلیت موزه مورد نظر خود باید از هفت‌خوان خرید در این سامانه عبور کنید. در نخستین مرحله باید نام استان و مجموعه موزه‌هایی که بنا یا بناهای موردنظر شما در آن قرار دارد انتخاب کنید.

در مرحله بعد صفحه مشخصات بازدید برای شما باز می‌شود. در این قسمت باید به سوالات مطرح‌شده درباره بازدید از بنای مورد نظرپاسخ داده و ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید.

مرحله سوم به ثبت مشخصات بازدیدکننده اختصاص دارد و بر این اساس باید مشخصات هویتی خود را در این صفحه ثبت کنید.

در ادامه این مرحله که به انتخاب موزه اختصاص دارد باید از بین مجموعه تعیین‌شده در مرحله نخست، موزه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله چهارم فرآیند تهیه اینترنتی بلیت موزه‌ها و ثبت مشخصات همراهان اختصاص دارد. با کلیک روی گزینه همراه جدید می‌توانید مشخصات همراهان خود را وارد کنید. در پنجمین مرحله باید اطلاعات بلیت را تایید کنید.

در مرحله بعد که پرداخت نام دارد صورتحساب برای شما صادر می‌شود و پس ‌ازآن لازم است به صفحه پرداخت اینترنتی وجه خرید بروید.

اگر پرداخت شما از درگاه اینترنتی بانکی با موفقیت انجام شود باید بار دیگر به سامانه خرید بلیت اینترنتی بازگردید تا با کلیک روی گزینه چاپ، بلیت الکترونیکی نمایش داده‌شده روی کاغد چاپ شود.

فرانک فراهانی جم - ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها