در گفت وگو با جام جم آنلاین ؛ تا 6 ماه آینده اتفاق می افتد

کاهش نرخ سود بانکی با جمع شدن بساط موسسات غیرمجاز

عضو شورای پول و اعتبار درگفت و گو با جام جم آنلاین :

بانک مرکزی در کاهش نرخ سود بانکی باید جسارت داشته باشد

عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به نظر جمعی شورا در رابطه با اهمیت موضوع کاهش نرخ سود بانکی گفت : به دلیل آماده نبودن گزارش بانک مرکزی برای ارائه به شورا بررسی کاهش نرخ سود بانکی به جلسه بعدی شورای پول و اعتبار موکول شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۵۸
بانک مرکزی در کاهش نرخ سود بانکی باید جسارت داشته باشد

محمدرضا پورابراهیمی عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین افزود: نرخ سود بانکی در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار مطرح شد اما چون گزارش بانک مرکزی نهایی نشده بود مقرر شد بررسی آن یک جلسه عقب بیفتاد .

وی با اشاره به اینکه همه اعضاء توافق داشتند که زودتر در رابطه با نرخ سود بانکی تصمیم گیری شود گفت :اعتقاد اعضاء بر این است که در حال حاضر موضوعی مهمتر از کاهش نرخ سود بانکی در اقتصاد ایران نداریم ، البته بانک مرکزی معتقد است که ابتدا باید مقدمه اجرای کاهش نرخ سود بانکی که همان اصلاح ساختار و تعیین تکلیف بازار غیر متشکل پولی ( موسسات غیر مجاز ) است روشن شود .

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی باید با جسارت اقدام کند گفت :بر اساس گزارشی که اخیرا ارائه شده و بسیار مثبت است کاهش نرخ بهره بین بانکی است که از 29 درصد در اوایل امسال به 21 درصد کاهش پیدا کرده است . همچنین با مصوبه شورای امنیت ملی که به بانک مرکزی اختیارت خوبی برای ساماندهی موسسات غیر مجاز داده است، می توان گفت زمینه برای کاهش نرخ سود بانکی فراهم شده است ، ضمن آنکه نرخ تورم نیز کاهش یافته و با چنین شرایطی همه در حال پیگیری هستیم و اولویت ما کاهش نرخ سود بانکی است و باید تمام قد برای تحقق آن بایستیم تااین موضوع عملیاتی شود .

هزینه تامین مالی 4-5 برابر کشورهای منطقه

وی افزود: هم اکنون بالا ترین نرخ تامین مالی را در منطقه داریم که 4 تا 5 برابر کشورهای منطقه است که باعث افزایش هزینه ها شده است. بنابراین هر چند اجرای کاهش نرخ سود بانکی سختی هایی دارد اما بانک مرکزی باید آن را به جان بخرد و در این رابطه شورای امنیت ملی نیز به میدان آمده و حمایت می کند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: شورای پول و اعتبار موضوع ساماندهی بازار غیر متشکل پولی را نیز پیگیری می‌کند تا در نهایت با تمامی این اقدامات مسیر برای کاهش نرخ سود همواره شود.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها