رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبر داد:

ادامه ارائه خدمات درمانی به زائران تا 28 صفر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ادامه ارائه خدمات درمانی هلال احمر تا 28 صفر خبر داد و بر ضرورت پیگیری بیمه زائران اربعین تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۱۴۳۸
ادامه ارائه خدمات درمانی به زائران تا 28 صفر

دکتر سید علی مرعشی افزود: باتوجه به این که ورود زائران از نجف به کربلا امروز به اتمام می رسد، چادرهای نجف تا حیدریه، شب گذشته- چهارشنبه- جمع آوری شده و کادر درمانی همراه با دروها به نجف بازگشتند.

وی افزود: البته تیم های درمانی تا روز دوشنبه 16 آذرماه برای ارائه خدمت در کربلا حضور خواهند داشت و پس از جمع آوری چادرها در کربلا، گروهی از پزشکان به کشور باز گشته و گروهی دیگر تا 28 صفر 19 آذرماه برای ارائه خدمات در کربلا مستقر خواهند بود.

مرعشی در مورد بیمه زائران نیز گفت: هرچند هلال احمر مسئول بیمه زائران نیست، اما چون بیماران به مراکز هلال احمر مراجعه و از آنجا به بیمارستان های عراق ارجاع داده می شوند و پیگیری درمان را به عهده دارند، باید موضوع بیمه زائران پیگیری شده و با بهداشت درمان کربلا و نجف هماهنگی های لازم برای پرداخت صورت گرفته تا روند درمان با سهولت بیشتری انجام گیرد.

این مقام مسئول گفت: در مراسم اربعین حسینی در کربلا کار تیم های درمانی به اوج خود رسید به گونه ای که 150 هزار زائر تحت پوشش خدمات تیم پزشکی هلال احمر قرار گرفتند.

مرعشی با اشاره به اینکه میزان مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از امروز در کربلا کاهش می یابد، افزود: چادرهای درمانی حیدریه تا کربلا نیز از عصر امروز به تدریج جمع آوری می شود.

وی گفت: پس از اتمام عملیات ارائه خدمات درمانی و امدادی اربعین، جلسات آسیب شناسی خدمات بهداشتی و درمانی برگزار می شود و نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار می گیرد تا در سال های آتی نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را افزایش دهیم.

مرعشی افزود: امسال خدماتی را از قبیل استقرار آمبولانس امدادی، ارتباطی در نظر داشتیم، اما چون طرح، در روزهای آخر نهایی شد؛ علی رغم این‎که آمبولانس ها وارد عراق شد، اما باید فرکانس و طول موج خاصی را از عراق می گرفتیم تا ارتباط بین تیم ها در نجف، کربلا و لب مرز برقرار شود و لذا با توجه به شرایط کربلا این مهم امسال عملیاتی نشد.

وی با اشاره به برنامه های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سال های آینده، گفت: از این پس در نظر داریم کلاس های توجیهی- آموزشی برای تیم های اعزامی برگزار کرده و سرگروه تیم ها در ایران تعیین شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین از اعمال تغییراتی در میزان و دپوی داروها در عراق خبر داد و افزود: از آن جایی که بعد از شروع عملیات در اربعین جابه جایی دارو امکان پذیر نیست؛ باید حجم آن به میزان نیاز مراکز مختلف مشخص باشد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها