دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: هیچ یک از شرکت های هواپیمایی هنوز قیمت بلیت پروازهای خود را افزایش نداده اند.
کد خبر: ۸۶۱۴۳۷
طرح آزادسازی قیمت بلیت هواپیما زمین گیر شد

مسعود اسدی گفت: آنچه که در روزهای اخیر در باره افزایش نرخ بلیت مسیرهایی همچون مشهد مقدس در رسانه ها منعکس شده مربوط به بلیت هایی است که در اختیار چارتر کننده است و هیچ شرکت هواپیمایی با این نرخ ها بلیت نفروخته است.

وی فضاسازی رسانه ای ایجاد شده در باره نرخ بلیت هواپیما را حاصل تلاش دلالان و واسطه گران فعال در صنعت هواپیمایی کشور دانست که هدف آن زمین گیر کردن طرح آزاد سازی در این صنعت است.

اسدی خاطرنشان کرد: از ابلاغ طرح آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما هنوز چند روز بیشتر نگذشته است و شرکت ها هنوز محاسبات خود در باره قیمت های جدید را تکمیل نکرده اند.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی میزان تقاضا، ساعت پرواز و خدمات ارائه شده در طول پرواز را از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت گذاری بلیت عنوان کرد و افزود: اجرای طرح آزاد سازی به مفهوم افزایش قیمت در تمامی خطوط پروزای و تمامی ساعات نیست چراکه در شرایط رقابتی ایرلان ها مجبور خواهند بود برای تکمیل ظرفیت پرواز تخفیف های ویژه را نیز به متقاضیان ارائه کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی آزاد سازی در مسیرهای پرتقاضایی مانند کیش و قشم و شرکتهای فعال در مناطق نفت خیز عملیاتی شده است و نرخ بلیت برای پروازهای مناطق محروم یا مناطقی که جز هواپیما خط ارتباطی دیگری ندارند همچنان تکلیفی خواهد بود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به مقاومت دلالان و واسطه ها برای اجرای موفق طرح ازاد سازی نرخ بلیت هواپیما تاکید کرد: مقاومت دلالان دربرابر آزادسازی قیمت بلیت هواپیما همانند مقاومتی است که دلالان در زمان قطع کالاهای کوپنی می کردند چراکه آزادسازی قیمتها مانع از سودهای میلیاردی دلالان این صنعت می شود.

وی با بیان اینکه شرایط ناسالم اقتصادی حاکم بر صنعت هواپیمایی سبب ایجاد آژانس هایی شده که حتی سرمایه آنها از یک شرکت هواپیمایی هم بیشتر است، بنابراین مقاومت در برابر سالم سازی ساختار اقتصادی این صنعت از سوی این شرکتها امری طبیعی است.

اسدی گفت: آزاد سازی نرخ در صنعت هواپیمایی ضمن ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران برای مشارکت در این صنعت و نوسازی ناوگان، زمینه را برای بهره مندی گروههای مختلف مردم با قدرت خرید متفاوت فراهم می کند و احاد مردم می توانند از خدمات صنعت هوانوردی کشور بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح آزاد سازی صنعت هوانوردی در اکثر کشورها اجرا شده است و ما در این زمینه دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم .

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به مطالبات خطوط هواپیمایی از دولت گفت: هم اکنون شرکتهای هواپیمایی حدود 1300 میلیارد تومان از دولت طلب دارند که میزان بدهی ایرلان ها به شرکت نفت و شرکت فرودگاه ها نیز به همین میزان است لذا در صورت پرداخت این مطالبات شرکتها قادر به پرداخت بدهی های خود خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اسدی خاطرنشان کرد: شرکت های هواپیمایی برای تسویه بدهی خود به شرکت نفت و شرکت فرودگاه ها به توافق رسیده اند و هم اکنون مشکلی در این زمینه نیست اما تسویه مطالبات شرکت ها با دولت این روند را تسریع می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها