اینجا آمریکاست صدای گلوله ما را از «کلرادو» می‌شنوید

وقوع تیراندازی‌های مرگبار که به امری تقریبا عادی در نقاط مختلف آمریکا تبدیل شده، این بار شهر کلرادو اسپرینگ در ایالت کلرادو را هدف قرار داد.
کد خبر: ۸۶۰۴۴۲
اینجا آمریکاست صدای گلوله ما را از «کلرادو» می‌شنوید

به گزارش جام‌جم و به نقل از روزنامه گاردین، مردی میانسال حوالی ساعت 11 صبح به وقت محلی به یک مرکز سقط جنین در این شهر حمله کرد. به گفته پیتر کری، رئیس پلیس کلرادو اسپرینگ در این حادثه سه نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.گفته می‌شود افسر پلیس فردی 44 ساله به نام گرت سواسی بوده که در دانشکده کلرادو مشغول فعالیت بوده است. با شروع تیراندازی او به کمک نیروهای پلیس منطقه آمد که بر اثر شلیک فرد مسلح کشته شد.

در این میان 9 نفر دیگر نیز در تبادل آتش مجروح شدند که پنج نفر از آنها جزو نیروهای پلیس این منطقه هستند. این تیراندازی چهار ساعت ادامه داشت و در نهایت فرد مسلح خود را به نیروهای پلیس تسلیم کرد. تنها تصویری که از فرد مسلح منتشر شده مربوط به عکسی است که خبرنگار رویترز در اختیار رسانه‌ها قرار داد. در این عکس فردی که یک تیشرت سفید به تن دارد، در حالی که دست‌هایش از پشت بسته شده وارد خودروی نیروهای پلیس می‌شود. چند ساعت پس از این حادثه، یکی از مقامات پلیس اعلام کرد فرد مسلح رابرت لویس دییر و از اهالی کارولینای شمالی است.

جان سوترز، شهردار کلرادو اسپرینگ گفت نیروهای پلیس با بررسی دوربین‌های امنیتی نصب شده در این منطقه توانستند محل دقیق فرد مسلح را شناسایی و با او صحبت کنند. پس از تسلیم شدن این فرد، تیم‌های خنثی‌سازی بمب به داخل کلینیک رفتند تا از وجود مواد منفجره اطلاع یابند. این کلینیک سال‌های گذشته همواره محل تجمع طرفداران و مخالفان سقط جنین بوده است. حتی مخالفت‌های گسترده نسبت به وجود این کلینیک در کلرادو اسپرینگ باعث شد مسئولان، محل آن را تغییر دهند. از ترس حملات خشونت‌آمیز، ساختمان جدید دارای اتاق‌های امنی است و به همین دلیل تعدادی از بیماران و کارمندان این مرکز با شروع تیراندازی در آنجا پناه گرفتند. گفته می‌شود در صورت نبود این اتاق‌های امن، آمار کشته‌شدگان به مراتب بیشتر از این می‌شد.

کلرادو اسپرینگ که دومین شهر بزرگ ایالت کلرادو با 445 هزار نفر جمعیت است، به حضور گسترده سفید پوستان، گروه‌های مخالف سقط جنین و گروه‌های طرفدار حمل سلاح شناخته می‌شود. همچنین دو پایگاه هوایی و یک پایگاه نیروهای زمینی ارتش در این منطقه قرار دارد. این منطقه از جمله مناطق آمریکاست که حمل سلاح گرم در ملأ عام منع قانونی ندارد و همین امر باعث بروز تیراندازی‌های مرگبار در این منطقه شده است. آخرین نمونه آن به دو هفته پیش باز می‌گردد که یک فرد مسلح با گشودن آتش، مرگ سه نفر از شهروندان را رقم زد. در همین حال بر اساس آمار منتشر شده، تنها در سال جاری میلادی بیش از 47 هزار و 500 حادثه تیراندازی در سراسر آمریکا رخ داده است که در پی این حوادث تا‎کنون نزدیک به 12 هزار نفر از جمله 635 کودک و نزدیک به 2400 نوجوان جان باخته‌اند.

حسین خلیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها