شنبه‌شب شهرهای مختلف اروپا شاهد تظاهرات مسلمانان علیه خشونت‌های تروریستی بود. به‌دنبال حوادث تروریستی هفته گذشته پاریس، فشار علیه مسلمانان افزایش یافته است و معترضان با حضور در خیابان‌ها و در اعتراض نسبت به این اتفاقات خواستار مقابله با این خشونت‌ها شدند.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۹

در همین راستا، صدها نفر از مسلمانان ایتالیا در رم و میلان دست به راهپیمایی زده تا حمایت خود را از قربانیان رخدادهای تروریستی ابراز کرده و خشونت‌هایی را که به نام مذهب رخ می‌دهد، محکوم کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالله رضوانه، رئیس مرکز فرهنگی اسلامی در رم در جریان این راهپیمایی در پایتخت ایتالیا گفت:‌ پیام ما کاملا واضح است، تروریست‌ها نمی‌توانند به اسم اسلام به مناطق مختلف جهان حمله کنند.

در میلان نیز مردم با شعار «نه به داعش» دست به راهپیمایی زدند. دیوید پیکاردو از سازمان حمایتی جوامع اسلامی در میلان خواستار درک بیشتر و آزادی در ایتالیا با هدف شکست اسلام هراسی شده و گفت: به تروریسم نه بگویید و به مساجد بله. در همین حال، حدود ده هزار شهروند فرانسوی نیز شامگاه شنبه در تولوز تظاهرات صلح برگزار کردند وخواستار خودداری ازتبعیض علیه مسلمانان شدند. شرکت کنندگان درتظاهرات تولوز، همچنین خواستار پرهیز ازنگاه منفی به مسلمانان دراروپا به خاطر رفتار برخی افراط گرایان شدند.

ادامه عملیات در بلژیک

این اتفاقات در حالی است که عملیات نیروهای پلیس بلژیک برای یافتن عوامل حوادث پاریس همچنان ادامه دارد و اوضاع امنیتی در پایتخت این کشور همچنان در بالاترین سطح هشدار امنیتی است. در همین راستا، شبکه تلویزیونی فرانس دو گزارش داد نیروهای امنیتی بلژیک به‌دنبال دو فرد حامل مواد منفجره هستند.در همین حال، وکیل «عبدالسلام صلاح» عامل فراری تحت تعقیب حملات پاریس که گفته می‌شود وارد بلژیک شده در گفت‌وگو با شبکه LCI بلژیک اعلام کرد: عبدالسلام صلاح به‌شدت عصبانی است و احتمال دارد آماده منفجر کردن خود در یک عملیات انتحاری باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها