بابک زنجانی: با کسی شوخی ندارم

متهم نفتی بانک مسکن را تهدید کرد

بابک زنجانی در دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی ضمن تهدید بانک مسکن به توقیف اموال درباره ارتباطاتش با شیخ اماراتی پیشنهاد کرد یا یک نفر از قوه قضاییه برای تحقیق به امارات برود یا با ویدئوکنفرانس با وی ارتباط گرفته و از او سوال کنند.
کد خبر: ۸۵۷۲۴۷

به گزارش فارس، بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود در خصوص شکایت بانک مسکن، گفت: من مبلغ 5/65 میلیون یورو، معادل 67 میلیارد تومان را به صورت دستی و چندروزه به بانک مسکن پرداخت کردم و قرار شد آنها ظرف چند روز بعد پول را برگردانند. وی افزود: اما آقایان بانک مسکن معتقدند که چنین پولی را از من نگرفته‌اند در حالی که کاملا مشخص است که من ساعت 4 بعدازظهر از شعبه کیش برای آنها پول فرستادم، اصلا ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما هرچه می‌گویید درست است، خوشبختانه در جلسه قبل اعتراف کردید که 67 میلیارد تومان به من بدهکار هستید.

بابک زنجانی درخصوص صحبت‌های وکیل بانک مسکن مبنی بر این‌که حکم توقیف اموال را تکذیب کرده، گفت: ایشان در راستای صحبت من مبنی بر گرفتن حکم توقیف اموال گفته‌اند که من تشویش اذهان عمومی کرده‌ام، به همین خاطر من از وکیلم می‌خواهم حکم یک میلیارد یورویی بانک مسکن را اجرا کند که آنها فکر نکنند بازی می‌کنم و شوخی دارم. وی اظهار کرد: از زمانی که حکم به مسئولان بانک مسکن ابلاغ شود آنها فقط ۱۷ روز مهلت دارند و می‌بینند که با کسی شوخی دارم.

متهم نفتی در بخش دیگری از دفاعیات خود با بیان این‌که قرار شد مدارکی ارائه کنم که 15 میلیارد یورو را از شیخ اماراتی گرفتم، اظهار کرد: در تجارت، آدم‌هایی به اعتبار با هم کار می‌کنند زیرا اگر این اتفاق نبود وزارت نفت هم یک میلیارد و 400 میلیون یورو از حسابش را به حساب من واریز نمی‌کرد. وی با بیان این‌که شیخ حشر آدم سیاسی و بزرگی است، گفت: من نمی‌توانم به او بگویم به دادگاه ایران بیا و حرف بزن، او شاید قید پولش را بزند ولی وارد این حاشیه‌ها نمی‌شود. زنجانی خطاب به قاضی گفت: شما هماهنگ کنید تا شخصی که مورد اطمینان دادگاه است با شیخ در امارات ملاقات کرده و جلسه‌ای بگذارد، اگر نه از طریق ویدئوکنفرانس به صورت غیرعلنی خودتان با او حرف بزنید و هر پرسشی دارید بپرسید، من کار بیشتری نمی‌توانم انجام دهم. این جلسه در حالی به پایان رسید که جلسه یازدهم رسیدگی به پرونده فساد نفتی، امروز برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها