مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: طرح اعطای تسهیلات 25 میلیون تومانی با هدف کمک به تحریک تقاضا و خرید کالاهای تولیدی تولید کنندگان داخلی بود و این تصمیم را همان مجموعه نظام اقتصادی و پولی کشور گرفته که تورم 40 درصد را به 15 درصد رساند.
کد خبر: ۸۵۶۶۰۶
وام خودرو تصمیم همان مجموعه‌ای است که تورم را به 15درصد رساند

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدعلی کریمی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این پرسش که آیا طرح خرید خودرو به بانک مرکزی تحمیل شد؟ گفت: مسلما تحمیلی نبود و یک بخش از این طرح برای خودرو بود و بخش دیگر، کالاهای واسطه ای را هم شامل می شود.

کریمی اضافه کرد: در بخش خودرو برای فروش صد هزار دستگاه تفاهم شد اما این تفاهم اعلام نشد زیرا واقعیت این است که پیش بینی دقیق برای میزان استقبال مردم نبود که چه تعداد و در چه مدت فروش می رود.

وی با بیان اینکه مجموعه نظام اقتصادی و پولی کشور این تصمیم را گرفته است افزود: این مجموعه همان مجموعه ای است که تورم را در 2 سال اخیر از 40 به 15 درصد رسانده است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه اجرای این طرح نواقصی هم داشت گفت : نگرانی هایی وجود داشت که در اجرای این طرح دلالی و رانت ایجاد شود.

کریمی افزود: این طرح کمکی از سوی مجموعه نظام بانکی به یک بخش اقتصادی بود که صنایع پایین دستی و مرتبط دارد و حدود 20 درصد مجموع صنایع ما را صنعت خودرو تشکیل می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
-
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
۰
۰
چرا این مجموعه فقط برای خودرو از این پولا خرج میكنه؟؟...؟؟!!!چرا این مجموعه ایی كه آقای كریمی فرمودند برای وام ازدواج میلیونها جوان دم بخت پول ندارن؟؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها