هفته گذشته شهرآورد دو تیم سرخابی پایتخت برگزار شد و به همین مناسبت بد ندیدیم به سراغ دروازه‌بانی قدیمی برویم که 4 بازی شهرآورد را پشت سر گذاشته ‌است.
کد خبر: ۸۵۲۲۲۴

بهزاد غلامپور، دروازه‌بان سابق تیم استقلال در بازی جنجالی سال 1373 اولین حضورش در شهرآورد را تجربه کرد. او خوش‌شانس‌ترین بازیکن داخل زمین بود؛ چون دو گل از تیم پرسپولیس (فرشاد پیوس و بهزاد داداش‌زاده) دریافت کرد؛ ولی در نهایت تیمش سه امتیاز بازی را تصاحب کرد. در 5 دقیقه پایانی بازی مجتبی محرمی و امیر قلعه‌نویی درگیر شدند و آتش دعوا را شعله‌ور کردند. آن بازی نیمه تمام ماند و یک روز بعد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای به پیروزی 3 بر صفر تیم استقلال داد.

بهترین سکانس از داستان زندگی غلامپور آن لحظه‌ای است که در شهرآورد سال 74 ضربه «علی دایی» را با یک قیچی‌برگردان از دروازه استقلال بیرون کشید. توپ به قدری به دروازه استقلال نزدیک شده بود که گزارشگر بازی به اشتباه فریاد گل سر داد. گزارشگر چند لحظه بعد به اشتباهش پی برد و چندین بار کلمه «نشد» را تکرار کرد. هم‌اکنون فیلم 20 ثانیه‌ای این اتفاق در فضای اینترنت موجود است و شما می‌توانید با جست‌و‌جوی عبارت «سوپر واکنش» غلامپور آن‌را پیدا کنید. آن بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود استقلال به پایان رسید. زمانی که پرسپولیس سراپا حمله شد و دروازه استقلال را به رگبار توپ بست، غلامپور یک تنه همه توپ‌های حریف را مهار کرد. پرسپولیسی‌ها دو سال بعد انتقامشان را از غلامپور گرفتند. آنها در روز خداحافظی فرشاد پیوس سه گل را تقدیم غلامپور کردند تا بازیکن هم‌تیمی‌شان با خاطره‌ای خوش فوتبال را کنار بگذارد. این دروازه‌بان خونگرم مسجد سلیمانی بهترین دوران ورزشی‌اش را در تیم پاس تهران گذراند و با این تیم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا در سال 1993 شد. به مدت 9 سال در تیم ملی ایران حضور داشت؛ اما چون نیمکت‌نشین عقاب آسیا (احمدرضا عابدزاده) بود فرصت حضور در دروازه را در بیشتر بازی‌ها از دست داد.

او هم‌اکنون مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال صبا است و در کنار «علی دایی» آموخته‌هایش را به بازیکنان تیم منتقل می‌کند. چندی پیش پسر نوجوانش را هم به تمرینات تیم صبا آورد و نشان داد می‌خواهد از غلامپور کوچک یک دروازه‌بان بزرگ بسازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها