سخنان سرکرده القاعده در باره ایران و حزب‌الله لبنان

جام جم آنلاین: سرکرده گروهک تروریستی القاعده در پیامی صوتی که بامداد دوشنبه گزارش شده سایر گروه‌های تروریستی را به اتحاد برای مبارزه با ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان دعوت کرده است.
کد خبر: ۸۵۲۱۱۶
سخنان سرکرده القاعده در باره ایران و حزب‌الله لبنان

به گزارش فارس، «ایمن الظواهری»، سرکرده گروه تروریستی القاعده در یک پیام صوتی تازه منتشر شده از تروریست‌ها خواسته با کنار گذاشتن اختلافات داخلی تلاش‌هایشان را معطوف جنگ با ایران، حزب‌الله و روسیه کنند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز، بامداد روز دوشنبه (11 آبان‌ماه) پیام جدید سرکرده القاعده را دعوت دوباره داعش برای اتحاد با این گروه تروریستی تعبیر کرده است.

زمان ضبط این پیام که روز یکشنبه در پایگاه‌های اینترنتی منتشر شده مشخص نیست، اما اشاره «الظواهری» به حملات روسیه مشخص می‌کند که اظهارات او باید مربوط به بعد از 30 سپتامبر باشد. روسیه در این تاریخ، حمله به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز کرد.

تحلیل گاردین از انتخابات پارلمانی ترکیه

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به سیاست رئیس‌جمهور ترکیه در ایجاد ترس در جامعه تُرک و ناامن کردن آن، مسئله مذکور را علت پیروزی حزب «عدالت و توسعه» در انتخابات پارلمانی اخیر دانست.

روزنامه «گاردین» در سر مقاله امروز خود به بررسی انتخابات ترکیه پرداخت و گزارش داد که حساب باز کردن «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بر روی ترس در جامعه نتیجه داد.

به گزارش این روزنامه، اردوغان یک دموکرات اصیل نیست که به اصول قانون اساسی احترام بگذارد یا اینکه به خاطر چرخش قدرت استعفا کند؛ مسئله‌ای که در واقع عنصر اصلی دموکراسی واقعی به شمار می‌رود.

بنا بر این گزارش، اردوغان در انتخابات عمومی ژانویه امیدوار بود که اکثریت غالب آراء را از آن خود کند تا از این طریق قانون اساسی را تغییر دهد و منصب ریاست جمهوری افتخاری خود را به یک منصب اجرایی با اختیارات بیشتر بدل کند. اما مردم ترکیه با رأی خود، اکثریت اندک را نیز از وی گرفتند و این مسئله نیز «نه» قاطع تُرکها به اردوغان بود.

گاردین در ادامه می نویسد، پاسخ به این سؤال که اردوغان چگونه این نتیجه را رقم زد این است که وی از تشکیل ائتلافی جلوگیری کرد که می‌توانست پس از انتخابات ژانویه دولت با ثبات و مستقری برای ترکیه باشد. وی با این کار خود فرصت دیگری به دست آورد.

به گزارش گاردین، اردوغان اکثریت را به دست آورد ولی ترکیه از این مسئله متضرر شد؛ زیرا نهادهای مستقل خود را از دست داد، اصول قانون اساسی اهمال شد و روابط تُرکها با کُردها متشنج شد.

اوباما، خرس گریخته از قفس

"اندرو هاجز" – روانشناس مشهور آمریکایی – مدعی است: "باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با حصول توافق هسته ای نشان داد از یک دیوانگی مخرب و پنهانی رنج می برد که می تواند برای جهان هشدار دهنده باشد."

وی در گفتگو با دبلیو ان دی اظهار داشت: "توصیف اخیر اوباما از خود مبنی بر اینکه "یک خرس گریخته از قفس است" و "اصلا قابل پیش بینی نیست، چه کاری را انجام خواهم داد،" می تواند هشدار جدی در این خصوص باشد که وی از لحاظ روانی دچار اختلالاتی است.

روانشناس مشهور آمریکایی گفت: "هوش برتر اوباما به طور پنهانی اعتراف می کند: "من بزرگترین تهدید برای جهان هستم. من تغییرات آب و هوا هستم؛" تغییراتی که می تواند همه ما را نابود کند." وی در ادامه افزود: "اظهارات اوباما به طور پنهانی از لایه های زیرینِ روح و روان واقعی وی پرده برمی دارد."

اندرو هاجز با اشاره به سخنرانی سال 2014 (1393) اوباما گفت: "رئیس جمهور در آن سخنرانی به طور پنهانی به حملاتی علیه آمریکا اعتراف کرد که ریشه در دیوانگی درونیِ عمیق دارد." وی در ادامه افزود: "اوباما می گوید جمهوری‌خواهان با عملکرد ناکافی خود، ما را به شدت عصبانی کرده اند. جمهوری‌خواهان هیچ کاری را انجام نمی دهند. آنها دیوانه هستند؛ اوباما با این اظهارات در واقع به طور ناخودآگاه به ما می گوید دیوانگی پنهانی و روحیه تهاجمی وی رو به وخامت گذاشته است."

اندرو هاجز اظهار داشت: "اوباما با این سخنان درواقع در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر بحران درونی خود است و می خواهد در این میان، جمهوری‌خواهان را مقصر جلوه دهد. اوباما دارد غیر قابل کنترل می شود."

ادعای پایان جنگ در یمن، دروغ و فریب سعودی ها

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه به نقل از شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن، ادعاهای مقام های عربستانی مبنی بر نزدیک بودن پایان جنگ در یمن را دروغ و فریب افکار عمومی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، شرف لقمان، سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در مورد نزدیک بودن زمان پایان عملیات طوفان قاطعیت در یمن را گمراه کننده و فریبکارانه دانست.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان هفته گذشته در نشست خبری با همتای انگلیسی خود از نزدیک بودن زمان پایان جنگ در یمن خبر داده بود.

این در حالی است که رسانه های خبری امارات و عربستان که از فعال ترین کشورهای ائتلاف حمله به یمن هستند بارها از آمادگی و اعزام نیروهای سودانی و مصری برای حمله قریب الوقوع به یمن و اشغال شهر تعز خبر داده اند.

سخنگوی ارتش یمن، هدف سعودی ها از اینگونه سخنان را نوعی فریب افکار عمومی دانست تا در سایه آن جنگ دیگری را به نمایندگی از اربابانشان و با همکاری کشورهای عرب هم پیمان خود و گروه های تروریستی مزدورانشان در سوریه، سنگال، سودان و غیره علیه یمن به راه بیاندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها