برای هواپیما و هلی کوپتر ساخته شد

طراحی بال‌های خیلی سبک توسط مخترع ایرانی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به پیشرفت خوب طرح‌های کلان ملی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: عمده طرح‌های کلان ملی واگذار شده به این دانشگاه، پیشرفت خوبی داشته‌اند.
کد خبر: ۸۵۱۴۱۷
طراحی اولیه ساخت هواپیمای 150 نفره در دانشگاه امیرکبیر آغاز می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر برومند در خصوص طرح کلان ملی ساخت هواپیمای 150 نفره گفت: طراحی مفهومی این پروژه با موفقیت انجام شده و در صورت تائید شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، فاز طراحی اولیه آن آغاز می‌شود.

برومند با اشاره به طرح کلان سیکلوترون نیز افزود: نقشه‌های ساخت این دستگاه نیز آماده شده است و اقدامات لازم برای ساخت اولین نمونه آزمایشی آن آغاز شده است.

وی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صنایع و ارگان‌های مختلف همکاری علمی و تحقیقاتی دارد، گفت: درحال حاضر این دانشگاه با وزارت دفاع، شرکت صاایران، شرکت مپنا، صنایع پتروشیمی، خودروسازی، کشتی سازی و بسیاری از صنایع دیگر همکاری می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک صنعت و معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای همکاری در شهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: درحال حاضر کلینیک صنعت و معدن دانشگاه در شهرک‌های صنعتی اشتهارد، حسن آباد و گرمسار فعالیت می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: اعتبار پژوهشی استادان (بودجه پژوهانه) دانشگاه نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها