معاون سازمان انتقال خون استان تهران خبر داد

اهدای 172 هزار 500 واحد خون در 6 ماهه امسال

معاون سازمان انتقال خون استان تهران گفت: 172 هزار و 500 واحدخون در 6 ماه نخست امسال در پایتخت اهدا شده است.
کد خبر: ۸۴۸۵۳۰
اهدای 172 هزار 500 واحد خون در 6 ماهه امسال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، امیر مسعود ناظمی در نشست خبری در رابطه با ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون، اظهار داشت: آمار ثبت‌نام کننده‌های اینترنتی اهدای خون روزانه متغیر است و به طور متوسط 10 تا 15 نفر در سطح پایتخت هر روز از این طریق برای اهدای خون اقدام می‌کنند.

وی افزود: جهت ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون تبلیغاتی را آغاز کرده و بر این اساس بنرهایی را در تمام پایگاه‌های انتقال خون نصب کرده‌ایم.

معاون اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به طرح نذر خون آگاهانه، بیان داشت: هدف از اجرای این طرح در ایام محرم سوق دادن اهدا کنندگان خون به زمان‌ مناسب اهدا است چرا که براساس این طرح و ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون، افراد در پیک کاری مناسب به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند.

ناظمی افزود: کسانی که در طرح نذر خون آگاهانه شرکت می‌کنند از تاسوعا تا اربعین فرصت ثبت‌نام داشته و فاصله ثبت‌نام تا اهدا نیز در سامانه اینترنتی قابل رویت است همچنین علاوه بر ثبت‌نام اینترنتی برای شرکت در طرح نذر خون آگاهانه علاقمندان می‌توانند به مراکز انتقال خون مراجعه و بر همین اساس نوبت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ذخایر خونی در تهران در منطقه سبز قرار دارد، گفت: این بدین مفهوم بوده که تا بالای 5 تا 7 روز ذخیره وجود دارد.

معاون سازمان انتقال خون استان تهران در رابطه با اهدا کنندگان مستمر، عنوان کرد: اهدا کننده مستمر به کسی گفته می‌شود که سالانه دو بار جهت اهدای خون اقدام کنند. در شش ماهه نخست امسال تعداد اهدا کنندگان مستمر نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته و از 42 به 44 درصد رسیده است.

ناظمی اظهار داشت: 70 هزار اهدا کننده مستمر، امسال خون اهدا کردند و می‌توان گفت در 6 ماهه نخست سال جاری 172 هزار و 500 واحد خون اهدا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها