رئیس کمیته صیانت از اخلاق حرفه‌ای فوتبال از دستگیری دلال معروف فوتبال با ۴۰ حکم بازداشتی و شاکی خصوصی خبر داد و گفت: این دلال معروف همچنان در کنار یکی از تیم‌های لیگی فعالیت می‌کرد!
کد خبر: ۸۴۶۷۶۳

علیرضا علیپور که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر حاضر شده بود، درباره مشکلات دلالی در فوتبال ایران، از دستگیری یک دلال خبر داد و اظهار کرد: چهارشنبه‌شب در ورزشگاه انقلاب کرج یکی از دلال‌های معروف که حدود ۴۰ حکم بازداشت و شاکیان خصوصی داشت و همچنان در کنار یکی از باشگاه‌های لیگ یکی فعالیت می‌کرد، بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سهمیه ورود بازیکنان به فوتبال قهرمانی و نیمه‌قهرمانی کمتر از 5000 است، در حالی که حداقل ۵ میلیون نفر علاقه‌مند حضور در این حوزه هستند.

رئیس کمیته صیانت فوتبال علت ورود دلال‌ها به فوتبال کشور را نبود برنامه‌ریزی و سیستم خواند. علیپور هم در ادامه گفت: ما به شناسایی مافیای فوتبال و پدرخوانده‌ها پرداختیم و دو سه سال است که به طور جدی جلوی این گونه فعالیت‌ها را گرفته‌ایم. او به کنترل ورودی و خروجی تیم‌ها اشاره کرد و گفت: با همه اتفاقات متاسفانه مدتی است که فرصتی برای فعالیت دوباره دلال‌ها ایجاد شده است.

دیگر مهمان این برنامه، حسن روشن، پیشکسوت فوتبال بود که اعتقاد دارد:نقل و انتقال بازیکن در خارج از کشور در بنگاه‌های مشخص و معین به طور رسمی انجام می‌شود؛ اما در ایران این کار توسط هر فرد بی‌تجربه‌ای صورت می‌گیرد، البته نفوذ دلال‌ها به مدیریت ضعیف تیم‌ها هم بستگی دارد، زیرا مدیریت تخصص می‌خواهد نه فقط سلیقه و نظر شخصی.

احمد براتی، کارشناس بین‌المللی حقوقی فوتبال هم در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب گفت: دلالی ذاتاً اشکالی ندارد؛ زیرا در همه کشورهای دنیا رایج است. اما آنچه دلالی را در ایران منشأ فساد می‌کند مأنوس شدن فوتبال دولتی با دلال‌هاست. وقتی اشخاصی از جیب دولت هزینه می‌کنند نتیجه‌اش می‌شود حال و روز فوتبال ایران.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها