به بسکتبال خیانت نکنیم

جام جم ورزشی : بسکتبال حال خوبی ندارد. تیم ملی بسکتبال پس از بازگشت از جام ملت های آسیا حالا به نظر می رسد با قضاوت هایی ناآگاهانه روبرو است.
کد خبر: ۸۴۶۰۳۰
به بسکتبال خیانت نکنیم

گروه ورزش جام جم آنلاین - تیم ملی بسکتبال ایران به اندازه کافی در طول سالیان گذشته ثابت شده است. خوب می دانیم چه ستاره هایی در اختیار داریم، این ستاره ها چگونه بازی می کنند و چقدر می توانند بر روی روند یک تیم تاثیر داشته باشند. توان تیم ملی بسکتبال ایران نیز بر ما موضوعی ثابت شده است. بر اساس آنچه که در ماه های گذشته دیدیم نیز می توانیم ارزیابی نسبتا کاملی از این موضوع داشته باشیم که تیم ملی بسکتبال در مقابل حریفان مختلف آسیایی و اروپایی چگونه بازی می کند و چه طور نتیجه می گیرد. بر اساس همه تجارب می توان گفت این تیم می تواند در رقابت های انتخابی مجوز لازم جهت حضور در رقابت های المپیک را به دست بیاورد.

البته برای نیل به این هدف بزرگ مشکلات بسیار بزرگی بر سر راه تیم ملی بسکتبال ایران وجود دارد. متاسفانه اکنون فضایی مناسب برای شکل دادن انگیزه های جدید در بسکتبال وجود ندارد چرا که فضا آنقدر تیره و ناامید کننده هست که نمی توان چیزی انتظار داشت. در واقع برخی از انتقادات مطرح شده نسبت به تیم ملی بسکتبال ایران بسیار غیرمنصفانه و غیر مسئولانه است. این انتقادات نابجا ناامیدهایی را به بسکتبال ما تزریق می کند. تزریق این فضای مملو از ناامیدی خیانت به بسکتبال ایران است. نگرش ها نسبت به اهدافی که در بسکتبال وجود دارد باید تغییر کند. بسکتبال نیاز به حمایتی همه جانبه دارد. اگر این حمایت وجود داشته آنگاه می توان گفت که شانس بسکتبال ایران برای صعود به المپیک چند برابر می شود.

حریفانی سرسخت و درجه یک در رقابت هایی انتخابی انتظار بسکتبال ایران را می کشند. تیم ملی بسکتبال ایران با تلفیقی از تجربه، انگیزه، توانایی های فنی، ستاره های پا به سن گذاشته و جوان، حمایت فدراسیون بسکتبال و البته تدارکات مناسب می تواند صعودی شیرین به المپیک داشته باشد، صعودی که از جنس صعودهای حماسی تیم ملی فوتبال ایران به رقابت های جام جهانی است!

کاترینا میرعربشاهی/کارشناس بسکتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها