مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

یک مساوی حقیقی! +تصاویر

شبکه سراسری «شما» در مدت کوتاهی پس از افتتاح، میان مخاطبان خود جا باز کرده است. این شبکه، یکی از شبکه‌های تلویزیونی است که به‌صورت دیجیتال پخش می‌شود و بعد از شبکه مستند، دومین شبکه دیجیتال صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در بین شبکه‌های دیجیتال به‌شمار می‌آید.
کد خبر: ۸۴۵۷۶۵
اهدای پیراهن قهرمانان در «جام»

شبکه شما با اتکا به تولیدات برنامه‌ای سیمای مراکز استان‌ها از طریق تأمین و تولید برنامه، یکپارچگی اقوام و اقشار مختلف کشور را در عین گوناگونی نمایش می‌دهد و عموم مردم مخاطبان آن هستند. رویکرد عمده برنامه‌های این شبکه، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، اما برنامه‌های ورزشی نیز جای خود را یافته و پخش زنده رویدادهای ورزشی در روزهای هفته مخاطبان خود را جذب کرده است.

برنامه‌های ورزشی شبکه شما با هدف بالا بردن سطح اطلاعات عمومی، تفریح و سرگرمی و ایجاد نشاط در بین افراد جامعه از طریق پوشش مسابقه‌های ورزشی و تولیدات برنامه‌های کارشناسی روی آنتن شبکه می‌رود. یکی از این برنامه‌ها که در راستای ارتقای کیفی برنامه‌های ورزشی و ایجاد رقابت برای بهینه‌سازی برنامه‌های سیما هر هفته پخش می‌شود، «جام» است.

این برنامه در آغاز به‌خاطر همزمان شدن پخش آن با ماه رمضان به نام جام رمضان روی آنتن شبکه شما رفت، اما به دلیل استقبال مردم و موافقت مدیر شبکه، بعد از ماه مبارک نیز پخش آن ادامه یافته است.

طرفداران برنامه جام به خاطر ویژگی‌هایش‌ بیشتر جوانان هستند؛ اما این برنامه سعی می‌کند از همه گروه‌های سنی مخاطبان خود را پنجشنبه و جمعه‌ها پای شبکه شما بنشاند.

تهیه‌کنندگی جام به‌عهده علی صادقی است که تهیه برنامه‌های متعدد ورزشی در شبکه‌های مختلف را برعهده دارد ؛ به‌ویژه در پخش مستقیم رویدادهای ورزشی. صادقی درباره کلیات برنامه جام می‌گوید: در این برنامه قصدمان این است علاوه‌بر معرفی ورزشکاران مطرح به‌عنوان برند ورزش‌های خود، الگوهای اخلاقی و ورزشی را برای گروه‌های مختلف سنی به‌ویژه جوانان معرفی کنیم. ما به مناسبت ماه رمضان شروع کردیم و اکنون پنجشنبه و جمعه‌ها از ساعت 21 و 30 دقیقه مهمان نگاه‌های گرم مردم در سراسر ایران هستیم.

صادقی درباره اجرای این برنامه می‌گوید: علیرضا دهقانی، محمد مقدم، حمید محمدی، محمود قاضی میرسعید و عباس قانع به طور هفتگی کار اجرای این برنامه را به‌عهده دارند که در استودیو یا فضای باز با مهمانان به گپ و گفت می‌پردازند.

صادقی یکی دیگر از اهدافی را که این برنامه دنبال می‌کند ‌فرهنگسازی برای ورزش ‌ می‌داند تا تماشاگر را وادار کند پیرامون آنچه می‌بیند، بیندیشد و به انجام فعالیت‌های بدنی تشویق شود.

جام با ارائه گزارش‌های مختلف، نماآهنگ و مصاحبه با ورزشکاران، مجریان و کارشناسان ورزش صدا و سیما رویکرد نویی به برنامه‌سازی ورزشی دارد‌. مسابقه دارت ، فوتبالدستی و از این هفته فوتبال در دل برنامه از دیگر بخش‌هایی است که جام را در بین برنامه‌های ورزشی متمایز می‌کند.

علیرضا دهقانی از مجریان این برنامه می‌گوید: ساعت 21 و 30 دقیقه پنجشنبه و جمعه‌ها این برنامه در مراکز استانی سوئیچ می‌شود و از همه شبکه‌های استانی به‌طور همزمان قابل دریافت است که این مسأله سبب شده علاقه‌مندان به برنامه‌های ورزشی سیما به برنامه جام بیشتر توجه کنند. مسابقه‌هایی که در دل برنامه برگزار می‌شود شامل دارت و فوتبالدستی هیجان را با ورزشکاران مطرح برنامه به داخل خانه‌های مردم در سراسر ایران منتقل می‌کند و مردم با مشارکتی که نشان دادند، از پخش برنامه رضایت خاطر دارند.

دهقانی به اهدای پیراهن‌های ورزشکاران نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: ما در طول برنامه‌های قبلی بیش از 90 پیراهن ورزشکاران را با امضای آنها جمع‌آوری کردیم؛ مثلا لباس هادی ساعی یا دوبنده علیرضا دبیر را و می‌خواهیم در برنامه‌های آینده به قید قرعه بین طرفداران آنها تقسیم کنیم.

این مجری و گزارشگر تلویزیونی به لحن و محتوای برنامه نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: لحن برنامه با توجه به فضای ورزشی بسیار ساده و بی‌پیرایه است تا مردم بتوانند از طریق گفت‌وگوی مجریان با ورزشکاران ملی و قهرمانان ارزنده خود به‌راحتی ارتباط برقرار کنند. بخش‌های مفرح برنامه نیز با شوخی‌های قهرمانان، از قسمت‌های جذاب جام است که مخاطبان رضایت خود را با ارسال پیامک اعلام می‌کنند و خواستار اختصاص دادن زمان بیشتر به مسابقه‌های داخل استودیوی قهرمانان خود هستند.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها