دوئل افخمی و فراستی

بهروز افخمی در دومین قسمت از سری جدید برنامه «هفت» رودرروی مسعود فراستی، منتقد سختگیر و مخالف خوان سینما قرار گرفت و در گفت‌وگویی چالشی شاهد نقد قسمت اول برنامه توسط این منتقد بود. افخمی همچنین در این برنامه میزبان مسعود ده‌نمکی بود و درباره چرایی فروش بالای این فیلمساز با او به گفت‌وگو نشست.
کد خبر: ۸۴۴۴۶۷

به گزارش جام‌جم، بهروز افخمی در برنامه اخیر «هفت» که شامگاه جمعه روی آنتن شبکه سوم سیما رفت، جملات جالب و صریحی با مسعود فراستی رد و بدل کرد. سردبیر و کارگردان «هفت» در ابتدای صحبت نخستین ضربه را به فراستی ‌زد و گفت: من از منتقد‌ جماعت خوشم نمی‌آید! فراستی هم کم نیاورد و جواب داد: این چیز تازه‌ای نیست و اگر نمی‌گفتی هم معلوم بود. اصلا تو کدام فیلمساز ضعیفی را می‌شناسی که از منتقد و از نقد خوشش بیاید که تو دومی‌اش باشی؟ بهروز افخمی ‌پرسید: من فیلمساز ضعیفی‌ام؟ فراستی هم با خونسردی گفت: متاسفانه اغلب اوقات بله.

کارگردان فیلم‌های «عروس» و «شوکران» دوباره ‌پرسید: پس چرا الان عصبانی نشدم؟ منتقد برنامه هم گفت: شدی، اما به روی خودت نمی‌آوری! افخمی اینجا اظهار نظر بامزه‌ای مطرح کرد: اتفاقا من از منتقدانی که به من فحش می‌دهند خوشم می‌آید و برعکس از منتقدانی که از فیلم‌هایم تعریف می‌کنند بدم می‌آید. واکنش فراستی صریح‌اللهجه از حرف افخمی هم بامزه‌تر و بی‌پرده‌تر بود: مزخرف نگو بهروز! داری حرف غیرمتعارف می‌زنی تا مردم خوششان بیاید. تو به‌شدت متظاهری!

گفت‌وگوی جذاب کارگردان شناخته‌شده سینما و آقای منتقد جنجالی این‌طوری ادامه پیدا کرد؛ افخمی گفت: من البته از همه منتقدانی که از فیلم‌هایم تعریف می‌کنند، بدم نمی‌آید. از آن منتقدانی بدم می‌آید که پس از تعریف کردن از فیلمم، انتظار تشکر دارند. فراستی ادامه داد: به نظر من این منتقدانی که می‌گویی، مثل خود تو خودشیفته هستند و اصلا به نقد اهمیتی نمی‌دهند. اصلا این حرف‌ها را چرا به من می‌گویی؟ من که از هیچ‌کدام از فیلم‌های تو خوشم نیامده است. افخمی هم گفت: برای همین است که از تو خوشم می‌آید. آقای منتقد که باورش نشده، گفت: خالی می‌بندی.

پس از این که فراستی و افخمی حسابی از خجالت هم درآمدند، درباره موضوع فروش فیلم‌های سینمای ایران با هم گفت‌وگو کردند.

در بخش بعدی برنامه هفت، مسعود ده‌نمکی، پولسازترین فیلمساز سینمای ایران مهمان بهروز افخمی بود و درباره چرایی فروش چند میلیاردی فیلم‌هایش توضیح داد.

افخمی در ادامه از ده‌نمکی درباره برخوردهای بدی که پس از نمایش و موفقیت «اخراجی‌ها 2» با او شد، ‌پرسید و ده‌نمکی هم گفت: وضعیت به‌گونه‌ای شده بود که انگار هر فیلمی مخاطب داشته باشد، جرمی مرتکب شده است. سالن‌های سینمایی که داشت تعطیل می‌شد دوباره احیا شد و این اتفاق یک سال در میان با فیلم‌های من تکرار می‌شد. اما به هر حال متاسفانه این‌جوری است که هر کسی در سینما گل کند، باید منتظر توهین باشد.

کارگردان فیلم‌های «رسوایی» و «معراجی‌ها» ادامه داد: بیشتر رفتارهایی را که با من شده، ناشی از حسادت می‌دانم. با تقلیدهایی که برخی فیلمسازان دیگر از سه‌گانه «اخراجی‌ها» در فیلم‌هایشان کردند، معلوم شد که آقایان به این راه اعتقاد دارند. من هم از نظر تکنیکی و هم محتوایی از همه کارهایم دفاع می‌کنم، همان‌طور که مردم هم از فیلم‌هایم دفاع می‌کنند. در همه نظرسنجی‌ها هم فیلم‌های من پر مخاطب بوده است.

مسعود ده‌نمکی، اما در پایان حرف‌های جالب‌تری هم زد و گفت از ساخت فیلم‌های پرفروش خسته شده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها