دوپینگ بوکسور مدال‌آور

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) در حالی برای حفظ حیثیت بوکسور ملی پوش از اعلام نام او به‌عنوان متهم دوپینگی خودداری کرد که دبیر فدراسیون بوکس دیروز نام این بوکسور را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۴۳۲۹۲

علی دانشمندفر، دبیر فدراسیون بوکس درخصوص مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ یکی از ملی‌پوشان که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال برنز دست یافته است، تصریح کرد: این مساله را چند روز پیش، قائم‌مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به من اطلاع داد و سریعا پیگیری‌های لازم از سوی فدراسیون آغاز شد. با این بوکسور صحبت‌های لازم را انجام دادیم تا به صورت دقیق واقعیت‌ها را عنوان کند و ما بتوانیم در محرومیت‌های احتمالی برایش تقاضای تخفیف کنیم.

دبیر فدراسیون بوکس تصریح کرد: حسن شاهینی اذعان کرد که قبل از ورود به اردوی تیم ملی از شهرستان خودش، پودر افزایش وزن تهیه و مصرف کرده است که به نظر می‌رسد این پودر آلوده به مواد نیروزا بوده است. آنهایی که بوکس را می‌شناسند به‌خوبی می‌دانند که بدن بوکسورها باید خشک باشد اما وی یک وزن بالاتر آماده بود و برای افزایش وزن و ناآگاهانه، پودر تهیه و مصرف کرده است. دانشمندفرد گفت: حسن شاهینی بوکسوری جوان و شایسته است که در نخستین حضورش در تیم ملی به مدال برنز رسید و می‌تواند جایگزین خوبی برای نفراتی باشد که به‌تدریج به پایان دوران ورزشی خود نزدیک می‌شوند و نباید به خاطر یک اشتباه ناآگاهانه دوران قهرمانی‌اش تمام شود.

این در حالی است که دیروز دکتر رامین طباطبایی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با تاکید بر این‌که تا قطعی شدن دوپینگ و میزان محرومیت احتمالی این بوکسور از اعلام نام او خودداری می‌کند، در این باره گفت: میزان محرومیت این بوکسور به دلیل استفاده از ماده ممنوعه آنابولیک به احتمال زیاد 2 تا 4 سال خواهد بود. البته در صورتی که این بوکسور بتواند در جلسه شورای صدور رای مدارک مستندی دال بر تخفیف محرومیتش ارائه دهد، به احتمال زیاد محرومیتش کاهش پیدا خواهد کرد که این بستگی به مدارکی دارد که بتواند در جهت دفاع از خود به شورا ارائه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها