فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 3/7 درصدی سرقت و افزایش 20 درصدی کشف مواد مخدر گفت: با اراذل و اوباش در کمتر از یک ساعت برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۸۴۲۴۴۴

به گزارش جام‌جم، سردار حسین اشتری با حضور در برنامه نگاه یک درخصوص فاجعه منا و قربانی شدن صدها نفر از حجاج، اظهار کرد: چیزی که بیشتر از اصل حادثه منا مردم را رنج می‌دهد، بی‌توجهی حکام و دولت آل‌سعودی در مقابل قربانیان و مجروحان حادثه منا است.

وی درخصوص تعریفی از لزوم ارتقای اقتدار در نیروی انتظامی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: پلیس در کشورهای مختلف حافظ منافع دولت‌هاست، اما در جمهوری اسلامی حافظ منافع مردم است و با توجه به احکام الهی اقدامات خود را انجام می‌دهد. در هفت ماه اخیر، سعی بر این بوده که علاوه بر تداوم اقدامات شایسته گذشته ابتکار عمل نیز ایجاد شود.

اشتری درباره برنامه‌ریزی‌های نیروی انتظامی در عرصه پیشگیری از جرم گفت: نیروی انتظامی معتقد است پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی بوده و بر همین اساس با اقدامات سلبی خود، درصدد است زمینه بزه را در جامعه کاهش دهد. اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم در ابتدا از خود فرد شروع می‌شود و بعد از فرد، خانواده، جامعه و سازمان‌های مرتبط نقش موثری ایفا می‌کنند. اشتری تاکید کرد: وقوع سرقت در شش ماه سال جاری 7/3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته و با حضور مددکاران و مشاوران در بیش از 600 کلانتری سطح کشور، افزون بر 70 درصد دعاوی به صلح منجر شده است.

فرمانده ناجا درخصوص برنامه‌های نیروی انتظامی درخصوص مقابله با کشف مواد مخدر گفت: در شش ماه نخست سال جاری 20 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم که در واقع از 245 تن به 294 تن رسیده است. بیشترین کشفیات مواد مخدر در شرق کشور بوده که با تلاش ماموران نیروی انتظامی اجازه ندادیم مواد مخدر به استان‌ها برسد.وی با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر در کمتر از 10 روز توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود اما پس از جمع‌آوری باید در کمپ‌هایی که طبق قانون مشخص شده نگهداری شوند که این امر نیازمند مشارکت ارگان‌هایی ازجمله بهزیستی، شهرداری، قوه قضاییه و... است.فرمانده نیروی انتظامی درخصوص برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر خاطر نشان کرد: کارگروهی در زمینه شناسایی و دستگیری با خرده‌فروشان راه‌اندازی شده که به صورت ویژه با آنها برخورد می‌کنند و در این زمینه از مردم تقاضا می‌شود اگر اطلاعاتی از خرده‌فروشان دارند یا به محض مشاهده موارد مشکوک، به پلیس اطلاع دهند.

برخورد با ماموران متخلف

سردار حسین اشتری صبح دیروز با حضور در مرکز سامانه نظارت همگانی 197 با شماری از شهروندان دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت. همچنین با برخی از شهروندان استان‌های اصفهان و خراسان‌رضوی از طریق ویدئو کنفرانس ارتباط گرفته و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی پس از این جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تاکید بر این‌که پلیس با خرده‌فروشان و اراذل و اوباش به طور قاطع و مقتدرانه برخورد خواهد کرد، گفت: اوباش هرجا که باشند، ظرف کمتر از یک ساعت با آنان برخورد خواهیم کرد. از شهروندان نیز می‌خواهیم فعالیت اراذل و اوباش را به ما گزارش دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که بیشترین تماس‌ها با مرکز 197 مربوط به کدام پلیس‌هاست، خاطرنشان کرد: بیشترین تماس‌هایی که با سامانه 197 برقرار شده و البته شامل شکایت، انتقاد، پیشنهاد و قدردانی هم می‌شود، ابتدا در حوزه راهور، سپس در رابطه با پلیس پیشگیری و بعد از آن نیز در حوزه یگان امداد است. پلیس امنیت عمومی، پلیس آگاهی، معاونت عملیات، پلیس مبارزه با موادمخدر و سازمان وظیفه عمومی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.وی درباره برخورد با متخلفان گفت: چنانچه در تماس‌ها از فردی قدردانی شود ما نیز در صبحگاه یا به شیوه‌های مختلف از او قدردانی خواهیم کرد. در صورت شکایت نیز گرچه تصمیم‌گیری در این باره دارای حساسیت ویژه است اما پس از اطمینان از صحت موضوع با خاطیان برخورد کرده و تنبیهاتی چون منفک شدن، تنزیل درجه و... را برایشان در نظر خواهیم گرفت.

آخرین وضعیت پرونده خاوری و دستگیری یک اختلاس‌گر در اسپانیا

دیروز همچنین، رئیس پلیس بین‌الملل ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده محمود خاوری از دستگیری یک اختلاس‌گر میلیاردی در اسپانیا خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سیدمسعود رضوانی در حاشیه چهارمین نشست تخصصی پلیس بین‌الملل ناجا با قضات و کارشناسان قضایی، درباره پیگیری پرونده دلارفروشان متواری به خارج از کشور اظهار کرد: در این خصوص تا کنون چیزی به ما اطلاع داده نشده البته ممکن است به منظور رعایت اصل غافلگیری تاکنون چنین اقدامی انجام نگرفته است ضمن این‌که پیگیری‌های قضایی در تهران ادامه دارد اما مربوط به حوزه پلیس بین‌الملل نمی‌شود.وی درباره آخرین وضعیت محمود خاوری، مدیر عامل فراری بانک ملی و از متهمان فساد 3000 میلیاردی در دولت پیشین گفت: در مورد خاوری می‌توان گفت: بیش از ده‌ها مورد پیگیری از طریق پلیس اینترپل اوتاوا داشته‌ایم و چند مورد نیز با روسای پلیس بین‌الملل جهانی دیدار و گفت‌وگو کرده‌ام و در آخر با فشاری که به اینترپل آورده‌ایم پرونده به دادگستری کانادا رفته و در آنجا تحت رسیدگی قرار دارد. وی درباره پرونده مهرگان، برادر مه‌آفرید امیرخسروی نیز گفت: برای این فرد نیز در کانادا اعلان قرمز صادر شده است. رضوانی از دستگیری متهم اقتصادی دیگری که از شش سال قبل تحت تعقیب قرار داشته و اقدام به اختلاس میلیاردی از یکی از بانک‌های کشور و کلاهبرداری از بیش از 100 شهروند کرده بود، خبر داد و گفت: حدود چهار روز قبل این فرد در اسپانیا دستگیر شده و به‌زودی به کشور منتقل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها