در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی رسانه ملی عنوان شد

صدا و سیما، رسانه‌ای قدرتمند در تبلیغ مفاهیم قرآن

مراسم پایانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۰۲۹۸

در این مراسم حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما با اشاره به این نکته که هرچه درباب قرآن تلاش شود، کم است، گفت: قرآن ثقل‌اکبر است و این مهم‌ترین عنوانی است که به قرآن داده می‌شود، زیرا قرآن یعنی همه آفرینش و فلسفه خلقت باری‌تعالی را در این کتاب باید جستجو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم تاکید کرد: قرآن کتاب علم است و آنچه بشر به آن نیاز دارد در این کتاب وجود دارد. وی با اشاره به شخصیت کم‌نظیر قاری برجسته قرآن حاج محسن حسنی‌کارگر که در حادثه منا جان باخته است، گفت: در این حادثه ما شخصیت کم نظیر قاری برجسته قرآن حاج محسن حسنی کارگر را از دست دادیم. زمانی که ایشان در مسجد‌‌الحرام قرآن تلاوت می‌کرد چنان همه شیفته صوت داوودی او شده بودند که هر شنونده‌ای از شنیدن آیات قرآن به وجد می‌آمد. این یعنی ظاهر قرآن که این‌قدر شگفت‌انگیز و هنری است. درحالی که باطن قرآن عمیق و بی‌انتهاست و 700 بطن دارد.

در پایان، معاون امور مجلس و استان‌ها گفت: حضرت امیر(ع) می‌فرمایند،مبادا دیگران از شما در عمل به قرآن سبقت بگیرند و از شما که دلباخته‌تر به آن هستید بهتر عمل کنند. این حدیث به این نکته تاکید می‌کند که عمل خود را باید با قرآن تنظیم کنیم و خوشا به حال آنان که با قرآن هستند و با قرآن محشور خواهند شد.

در ادامه این مراسم، دکتر علی‌اصغر جعفری، معاون سرمایه انسانی صدا و سیما در سخنانی پس از تسلیت فاجعه منا در حج امسال به بازماندگان و ملت ایران، به ارزش قرآن در میان مومنین اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که امروز رسانه‌ای قدرتمندتر و توانمندتر از رسانه ملی برای تبیین و تبلیغ مفاهیم قرآن و دین نمی‌شناسیم و ممکن است دیگر رسانه‌ها باشند اما این ظرفیت بزرگ متعلق به رسانه ملی است.

دکتر داوود نعمتی ، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی نیز در این مراسم توضیح داد: در مجموع حدود 700 نفر از کارمندان رسانه ملی در تهران و مراکز استانی در این دوره از مسابقات شرکت کردند که حدود 150 نفر از آنان به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه یافتند که در مراسم اختتامیه از برگزیدگان هر پنج رشته قدردانی و لوح سپاس و جوایز نفیسی به آنان اهدا شد. همچنین از خانم‌ها لیلا و فاطمه قاسم‌آبادی و آقای علی توسایی سلطان مرادی هر سه از همکاران صداوسیما در استان تهران که موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند، قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها