مساله قاطعیت نظامی و تصرف صنعا جزو آرزوهایی است که امروزه همان‌هایی تکرار می‌کنند که دیروز حقیقت وجود یک انقلاب مردمی را باور نداشتند و انکار می‌کردند. انقلابی که از شمال شروع شد و به مرکز آمد تا ریشه‌های فساد را در یمن بخشکاند.
کد خبر: ۸۳۸۵۰۲

مثل همان‌هایی که داشتند مظاهر فساد را بزرگ می‌کردند و با عقب نشاندن انقلاب مبارک یمن دوباره آنها را با سلام و صلوات برکرسی قدرت می‌نشاندند. بعدها دیدیم که همه آنها در تاریکی از فرصت استفاده کرده و از یمن به سرزمین نجد گریختند. امروزه آنها را در قهوه‌خانه‌های ریاض یا ویلاهای آنجا می‌بینیم که از نو دارند از آل سعود تعریف و تمجید می‌کنند و آنها به ارتکاب جنایات بیشتر در حق ملت یمن تشویق می‌نمایند. آنها هرگز اعتراف نمی‌کنند که چه میزان خسارت به عربستان سعودی وارد شده و این رژیم چه شکست‌هایی را متحمل شده است.

آنها گمان کردند حوثی‌ها بارشان را بسته و از صنعاء فرار می‌کنند. بعد هواپیماهای سعودی می‌آید مواضع آنها را بمباران کرده و به اهدافش می‌رسد. تصاویر و فیلم‌های لازم را هم تهیه کردند که بگویند نبرد نزدیک است و به‌زودی همه چیز تمام خواهد شد و خودمان قطعنامه شورای امنیت را اجرا می‌کنیم. قطعنامه‌ای که تا پیش از این کسی اجرا نکرده و همین لجاجت و پافشاری‌ها برسر اجرای این قطعنامه بود که در نهایت آنها را مجبور کرد پابرهنه از یمن فرار کنند.

عربستان سعودی با تجاوزاتی که می‌کند و سلاح‌هایی که در اختیار یمنی‌ها می‌گذارد و آنها را از شهرها و استان‌ها خارج می‌سازد همان اشتباهاتی را دارد تکرار می‌کند که پیش از او دیگران مرتکب شدند. هرکس این تکبر و خودخواهی عربستان را با آن همه خسارت‌هایی که به لحاظ نظامی یعنی نیروها و جنگ‌افزارها در صحرای مارب یا اسرا و کشته‌هایی که دادند مقایسه کند متوجه می‌شود چگونه این کشور همان اشتباهی را مرتکب می‌شود که پیش از او اخوانی‌ها در صنعاء مرتکب شدند. آنها هم چشم‌انتظار دوستانشان در کشورهای خلیج فارس و آمریکا بودند تا بیایند و یمنی‌ها را خلع سلاح کنند اما در نهایت دیدیم که چگونه مجبور شدند با اندوهی سنگین یمن را به یمنی‌ها واگذارکنند و بروند.

باید این نکته را به روشنی بیان کرد که هرچه این جنگ طولانی‌تر باشد به لحاظ نظامی و مالی خسارت‌های بیشتری را بر عربستان وارد خواهد کرد. آنها الان می‌خواهند هرطور شده خود را از این مخمصه نجات دهند اما چه راه‌حلی برایشان وجود دارد؟

بعد از آن‌که مقامات آمریکایی و اسرائیلی اخوانی‌ها را به حرکت در آورده و از نیابت خود آنها را درگیر جنگی خونین در صعده و حاشد و بکیل و حجه و عمران و بقیه استان‌های یمن کردند تا آنجا که متلاشی شدند و از یمن رفتند حالا نوبت به جنابان آل سعود رسیده تا همان اشتباهات را از نو تکرار کنند. مزدوری می‌آید و می‌رود و به جای او مزدور دیگری می‌آید تا به این وسیله خداوند بندگانش را آزمایش کرده و دوستانش را بر آنها پیروز گرداند و کار خود را آشکار سازد هرچند کافران را خوش نیاید.

منبع: پایگاه انصارالله

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها