نماینده سازمان ملل:

حل و فصل بحران یمن نظامی نیست

عربستان سعودی از ماه می تاکنون 1.2 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را در اروپا به فروش رسانده است تا بتواند بخشی از هزینه‌های بالای حمله به یمن را تأمین کند.
کد خبر: ۸۴۵۶۹۳
رژیم آل سعود برای  حمله به یمن  چقدر هزینه می پردازد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، عربستان سعودی در حال فروش بخش قابل توجهی از دارایی‌های خود در اروپا است.

کاهش شدید قیمت نفت در کنار هزینه‌های بالای سعودی‌ها در حمله به یمن باعث شده است تا این کشور دست به دامن دارایی‌ها و ذخایر مالی خود در اروپا شود.

بنا به گزارش رویترز از ماه می سال جاری تا کنون عربستان 1.2 میلیارد دلار از 9.2 میلیارد دلار دارایی ها و سهام خود در اروپا را فروخته است.

بنا به ارزیابی های صورت گرفته توسط رویترز، عربستان ماهانه 175 میلیون دلار برای حملات هوایی و 500 میلیون دلار برای حملات زمینی خود به یمن صرف می کند.

بنا به اعتقاد گریگوری کوساچ، استاد بخش خاورمیانه دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه، از دیگر هزینه های خارج از برنامه عربستان، کمک های مالی و تسلیحاتی این کشور به معارضین سوری است که بخش قابل توجهی از این تسلیحات را از آمریکا تأمین می کند.

امارات متحده عربی نیز به عنوان یکی از هم پیمانان عربستان در حمله به یمن، 300 میلیون دلار از 3.6 میلیارد دلار سهام و دارایی های خود را به فروش رسانده است.

عربستان سعودی از سوی دیگر در حال استفاده از ذخایر ارزی خود برای تأمین بخشی از هزینه های ناشی از حمله به یمن و همچنین کسری بودجه ناشی از کاهش شدید قیمت جهانی نفت است.

بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، این کشور عربی از زمان حمله به یمن، 10 درصد از ذخایر ارزی خود را مصرف کرده است که همین امر در صورت ادامه می تواند به یکی از اصلی‌ترین بحران های این کشور تبدیل شود.

بر اساس محاسبات صورت گرفته، در صورت ادامه این روند، حجم ذخایر ارزی عربستان تا سال 2018 از حدود 670 میلیارد دلار کنونی به زیر 200 ملیارد دلار سقوط خواهد کرد.

ذخایر ارزی عربستان نه تنها به عنوان یک منبع مالی برای این کشور اهمیت دارد بلکه به دلیل وابستگی ریال این کشور به دلار، به عنوان پشتوانه ارز این کشور نیز ایفای نقش کرده و کاهش قابل توجه در این ذخایر می‌تواند تعادل ارزی ریال با دلار را به شدت تحت تأثیر قرار داده و این کشور را با بحران‌های جدی‌تری مواجه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها