دیدار معوقه هفته پنجم لیگ برتر

صدرنشینی دوباره استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران با برتری دو بر یک مقابل نفت دوباره در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت.
کد خبر: ۸۳۸۱۱۰
صدرنشینی دوباره استقلال

به گزارش ایرنا، دیدار معوقه تیم های فوتبال استقلال و نفت تهران از هفته پنجم لیگ برتر، ساعت 18 و 45 دقیقه امروز (سه شنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار شد.
قضاوت این دیدار را که حدود شش هزار هوادار استقلال از نزدیک آن را تماشا می کردند، یدالله جهانبازی با کمک آرمان اسعدی و اسد حاج محمد بر عهده داشت.
پرویز مظلومی سرمربی آبی پوشان پایتخت که در 5 بازی گذشته، 4 برد و یک شکست را در کارنامه خود ثبت کرده، برای این مسابقه مهدی رحمتی، امین حاج محمدی، حنیف عمران زاده، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، خسرو حیدری، محسن کریمی، جابر انصاری و سجاد شهباززاده را از ابتدا به میدان فرستاد.
در سوی دیگر نیز علیرضا منصوریان که بر خلاف فصل گذشته، امسال لیگ را خوب آغاز نکرده و با چهار بازی و سه امتیاز در رتبه پانزدهم لیگ قرار دارد، وحید شیخ ویسی، سید جلال حسینی، کارلوس سانتوس، وحید حمدی نژاد، سیامک کوروشی، مهدی شیری، مهدی مومنی، وحید امیری، حمید بوحمدان، پیام صادقیان و آلویس نانگ را در ترکیب ثابت زردپوشان نفتی قرار داد.
استقلال تهران که از رویارویی با نفت به سرمربی گری منصوریان خاطره خوبی ندارد، انگیزه بالایی برای پیروزی در این مسابقه دارد به طوری که در دقایق ابتدایی، هجومی تر از حریف خود ظاهر شد.
استقلالی ها در همان ابتدا صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ارسال خسروی حیدری و ضربه سر سجاد شهباززاده در دقیقه دوم بازی با فاصله اندکی از کنار دروازه شیخ ویسی به بیرون رفت.
نفتی ها خیلی زود به خود آمدند و نخستین موقعیت این تیم در دقیقه پنجم بدست آمد که ارسال زمینی وحید امیری از جلویب پای بوحمدان در محوطه شش قدم گذشت تا فرصت خوب نفت برای زدن گل نخست از دست برود.
در حالی که پیش بینی می شد این مسابقه در ادامه جذاب و دیدنی از آب دربیاید، اما بازی بیشتر اوقات در نیمه میدان جریان داشت و بازیکنان دو تیم، بازی فیزیکی را در دستور کار قرار داشتند که همین مساله موجب شد موقعیت گل چندانی روی دروازه ها خلق نشود.
در نهایت به رغم تلاش بازیکنان دو تیم، گلی از خط دروازه های استقلال و نفت رد نشد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل پایان یابد.
با آغاز نیمه دوم، دو تیم همچنان به بازی محتاطانه خود ادامه دادند اما در یک رفت و برگشت، میلاد شیخ فخرالدینی در سمت چپ محوطه جریمه نفت صاحب توپ شد و با یک شوت محکم و دقیق، توپ را وارد دروازه شیخ ویسی کرد تا نخستین گل استقلال در دقیقه 52 به ثمر برسد.
در حالی که بازیکنان نفت در شوک دریافت گل نخست به سر می بردند، سجاد شهباززاده در دقیقه 54 از سمت چپ محوطه جریمه نفت نفوذ کرد که دوسانتوس مدافع برزیلی نفت او را سرنگون کرد و داور ضمن اعلام ضربه پنالتی به سود استقلال، به مدافع نفت کارت زرد داد.
امید ابراهیمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با یک شوت محکم، خلاف حرکت شیخ ویسی توپ را در گوشه سمت راست دروازه نفت جای داد تا دومین گل آبی پوشان پایتخت در دقیقه 57 به ثمر برسد. ابراهیمی با این گل، تعداد گل های خود را در لیگ به عدد 3 رساند.
در دقیقه 64، پرویز مظلومی پروپیچ مهاجم کروات خود را بجای جابر انصاری وارد زمین کرد.
در دقیقه 65، بازیکنان نفت در یک کار ترکیبی آلویس نانگ را صاحب موقعیت تک به تک کردند که او نیز با یک ضربه فنی، توپ را از مهدی رحمتی عبور داد و یکی از دو گل خورده نفت را جبران کرد.
در دقیقه 70، آلویس نانگ بار دیگر دروازه مهدی رحمتی را گشود اما کمک داور آفساید اعلام کرد.
در دقیقه 72، داور پشت محوطه جریمه استقلال، خطای هند اعلام کرد و به حنیف عمران زاده کارت زرد نشان داد. پیام صادقیان برای زدن ضربه ایستگاهی پشت توپ قرار گرفت که شوت او را مهدی رحمتی دفاع کرد.
در دقیقه 79، مظلومی برای بار دوم دست به تعویض تدافعی زد و خرسندنیا بجای محسن کریمی وارد زمین شد.
منصوریان در مقابل تیم خود را هجومی تر کرد و عباس بوغذار بجای بوحمدان به میدان آمد.
تلاش های بازیکنان نفت برای جبران نتیجه بی ثمر ماند و در نهایت این مسابقه، با برتری دو بر صفر استقلال به پایان رسید.
استقلال تهران با این نتیجه 15 امتیازی شد و بالاتر از سپاهان اصفهان در صدر جدول قرار گرفت و نفت نیز 3 امتیازی در رتبه پانزدهم جدول باقی ماند.
استقلال تهران سوم مهر ماه در هفته هفتم لیگ برتر به مصاف راه آهن می رود و نفت نیز روز چهارم مهر ماه به مصاف ذوب اهن اصفهان خواهد رفت. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها