ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه با تاکید بر این‌که مشارکت روسیه در جنگ علیه داعش و جبهه النصره مساله‌ای اساسی است، گفت: مشارکت این کشور معادلات کسانی را که علیه سوریه توطئه‌چینی می‌کنند، بر هم خواهد زد. این در حالی است که روز گذشته اعلام شد یک بار دیگر در محیط الزبدانی آتش‌بس برقرار شده و آمریکا نیز 75 نیروی آموزش دیده را برای کمک به تروریست‌ها به سوریه اعزام کرده است.
کد خبر: ۸۳۷۷۰۸

به گزارش ایسنا، ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری روسیا الیوم تاکید کرد: مشارکت روسیه در جنگ علیه داعش و جبهه النصره فراتر از تجهیز سوریه به سلاح است.

معلم افزود: ما از طرح ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای ایجاد ائتلاف مبارزه با تروریسم و همکاری با دولت سوریه استقبال کردیم و همچنان می‌گوییم آماده همکاری و هماهنگی با تمام کشورهایی هستیم که صادقانه و به طور عملی خواهان مبارزه با تروریسم باشد. وی درباره آتش‌بس اخیر در شهر زبدانی و مشارکت ایران در مذاکره برای آتش‌بس در این شهر گفت: اخبار زیادی درخصوص این مساله منتشر شده که در آن اغراق شده است. ما و ایران دو کشور دوست هستیم. ما و حزب‌الله نیز مقاومت ملی‌ای هستیم که در زبدانی با تروریست‌ها می‌جنگنیم.

سخنان ولید المعلم در حالی بیان می‌شود که به گزارش شبکه تلویزیونی المنار یک بار دیگر در روستاهای فوعه و کفریا در حومه استان ادلب و شهرهای مضایا و زبدانی در حومه دمشق آتش‌بس برقرار شده است. این آتش‌بس در حالی است که روز شنبه ابوالحسن التونسی، از سران جبهه النصره وابسته به گروه تروریستی القاعده در درگیری با نیروهای مردمی در اطراف روستاهای فوعه وکفریا کشته شد، همچنین ده‌ها تن از تروریست‌های مسلح نیز در این درگیری‌ها به هلاکت رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها