وزیر کشور عربستان سعودی و رئیس کمیته عالی امور حج هشدار داد که نیروهای امنیتی این کشور با هر گونه رفتار سیاسی یا تبلیغاتی مقابله خواهند کرد.
کد خبر: ۸۳۶۸۲۳
هشدار وزیر کشور عربستان به حجاج در باره تظاهرات

به گزارش فارس، وزیر کشور عربستان با صدور هشدار نسبت به هرگونه گردهم آیی سیاسی مسلمان حاضر در مراسم حج و رمی جمرات تذکر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «محمد بن نایف» وزیر کشور عربستان روز گذشته (پنجشنبه) در سخنانی هشداری نسبت به برپایی تظاهرات سیاسی در مراسم رمی جمرات گفت: «نیروهای امنیتی بخش‌های مختلف آماده‌اند با هرگونه رفتاری که مراسم حج را مختل کرده و یا جان حجاج را به خطر بندازد، مقابله کنند . پادشاهی سعودی بارها اعلام کرده است که بهره‌برداری سیاسی یا تبلیغاتی برای هر گروه یا جریانی به شدت ممنوع است.»

بر اساس این گزارش، این مراسم قرار است هفته آینده برگزار شود و هشدار عربستان سعودی به مسلمانان حاضر در مناسک حج نشان دهنده نگرانی از آشوب و حملات مخرب است.

وزیر کشور سعودی افزود:«امیدواریم که زائران خانه خدا با استفاده از امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار داده شده مراسم مذهبی خود را مطابق دستور خداوند با احترام، آرامش و صداقت انجام دهند.»

حکام آل سعود از بیم وقوع حملات خرابکارانه که سال جاری نیز چند مورد در این کشور مشاهده شد و نیز عدم برپایی تجمعات ضد حکومتی و ضدآمریکایی در هنگامه مراسم حج هر سال دستورهای امنیتی صادر می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها