گزارش جام جم آنلاین از تاثیرات مخرب فشای مجازی بر زندگی روزمره؛

عشق سلفی جوان هندی را بیکار کرد

فناوری های نو با وجود آنکه در اغلب اوقات به کمک انسان آمده و با توجه به شرایط کنونی زندگی موجب تسریع کارها و به حداقل رسیدن زمان های تلف شده می شوند اما ممکن است گاهی اوقات موجب شوند که انسان از امور روزمره خود نیز بازماند.
کد خبر: ۸۳۴۷۷۶
عشق سلفی جوان هندی را بیکار کرد

به گزارش جام جم آنلاین، «جو زدگی» واژه ای است که که در ایران جا افتاده و هر روزه در جامعه با افرادی از این دست مواجه می شویم اما این خصیصه فقط مختص ما ایرانی ها نیست و در سایر کشورهای جهان نیز هستند کسانیکه جو زده می شوند.

با پیشرفت گوشی های تلفن همراه و افزایش قابلیت های دوربین های بکار رفته در این تلفن ها پدیده ای با عنوان «سلفی گرفتن» در تمام کشورهای دنیا باب شده است.

سلفی شیوه جدید عکاسی است که مدت زمانی می شود تب داغی را در میان تمامی کاربران شبکه های اجتماعی بدست آورده است. با گسترده شدن عکس های سلفی وسایل مخصوص گرفتن این تصاویر هم پدیدار شدند.

این فرایند به حدی در جهان همه گیر شده که حتی سرشناس ترین چهره های سیاسی همچون «باراک ابواما» رئیس جمهور آمریکا، نیز از خود سلفی گرفته و در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

در همین رابطه یک جوان هندی به امید به جا گذاشتن رکورد از خود در سلفی گرفتن و انتشار آنها از کار استعفا داده و با گوشی همراه به این کار مشغول شده است.

به گزارش راشاتودی «بهانو پراکاش» جوان 24 ساله هندی توانسته 105 عکس سلفی را تنها در سه دقیقه بگیرد در نظر دارد که به رکورد یک هزار و 800 سلفی در یک ساعت برسد.

پراکاش در مورد این اقدام خود می گوید: سلفی فقط مختص دختران نیست. پسرها نیز بر روی عکس های سلفی کلیک می کنند.

این جوان هندی قصد دارد در تاریخ 18 سپتامبر در شهر حیدرآباد به این کار دست زده و از خود رکورد جدیدی را در زمینه سلفی گرفتن برجا بگذارد. رکورد فعلی سلفی گرفتن در اختیار یک بازیکن فوتبال آمریکایی به نام «پاتریک پترسون» است که توانسته در ظرف یک ساعت 1449 عکس سلفی بگیرد.

پراکاش بسیبار امیدوار است که بتواند به این رویا رنگ حقیقت ببخشد از همین رو برای انجام تمرینات مستمر از کار خود استعفا داده تا با فراغ بال بیشتری به این کار بپردازد.

هر چند این جوان هندی قصد دارد که اقدام به رکورد شکنی در امر گرفتن عکس های سلفی کند اما در برخی کشورها و تحت شرایطی گرفتن این نوع عکس با استفاده از چوب های مخصوص بلند که به آنها «مونوپاد» (چوب سلفی) گفته می شود ممنوع است.

از جمله امکانی که گرفتن سلفی در آنها بویژه با مونوپاد ممنوع است می توان به عربستان سعودی، کره جنوبی، گاروپ فرانسه، بامبلونای اسپانیا، مسابقات تنیس ملبورن و ... اشاره کرد.

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها