به گزارش جام جم آنلاین، یکی از نیروهای راهور با ارسال متنی در ذیل گزارش " آیا افسرها با جریمه بیشتر، حقوق بیشتر می گیرند؟ " از مردم درخواست کرده است تا قبل از هرگونه قضاوتی درباره وی و همکارانش ، اول شاهنامه زندگی آنان را بخوانند .
" اگر خودتان را یک روز مامور راهنمایی فرض کنید و در سر یک چهارراه قرار بگیرید در یک ساعت صدها تخلف از جلوی چشمان شما عبور می کند و هر مامور بین 8 تا 14 ساعت روزانه خدمت می کند و دفترچه 25 برگ جریمه دارد پس نوشتن یک دفترچه در طول روز خالی از تصور نیست."
وی که نظر خود را با نام رضا برای جام جم ارسال کرده است، در ادامه می نویسد: " آن 5% درصدی که قانون به پلیس راهور می دهد به هیچ عنوان به مامورین چیزی تعلق نمی گیرد بلکه صرف بنر های تبلیغاتی و وسایل آموزشی می شود. این در حالی است که منبع خرج آن 95% معلوم نیست با این همه نقاط حادثه خیز در شهرها و راهها و اینکه ارگانهای ذی نفع هیچ توجهی برای کمک به پلیس برای رفع مشکلات این نقاط نمی کنند ولی پول ناشی از جرایم را دریافت می کنند و یک آب هم روش ."
رضا در بند سه و چهار دلنوشته خود آورده است: " شما حقوق یک کارشناس راهور را با یک کارشناس ارگان دولتی مثل گاز ؛ برق ؛ آتش نشانی ، شهرداری و... مقایسه کنید. کار این عزیزان کجا و آن عزیزان کجا . پرسنل راهور در کلیه تعطیلات در حالت آماده باش و در سر خدمت بدون هیچ حقوق و مزایایی کار می کنند و کمترین حقوق و مزایا را در کل پرسنل نظامی و دولتی با توجه به حجم کار بالا و طاقت فرسا بودن این شغل دریافت می نمایند.حال؛ تحمل گرما و سرما و انواع اقسام توهین ها به کنار ... چندسالی است که اگر در حوزه منطقه ای ، شهری ، جاده ای تصادف منجر به فوت بیش از 3 نفر در طول هفته رخ دهد بدلیل کم کاری پرسنل در مقابله با جرایم رانندگی و افزایش کشته تمامی پرسنل آن یگان در حالت آماده باش بسر می برند یعنی در ساعت استراحت حق رفتن به منزل را ندارند."
این نیروی راهور برخی پیام های ارسالی از سوی شهروندان را قضاوتی ناعادلانه می داند و می نویسد :" آن عزیزی که گفت مامورین با شرکت های پارکبان در ارتباط هستند و در اصلاح شتیل دریافت می کنند بداند به هیچ وجه راهور راضی به این قضیه که معبر را اجاره دهند و پولش را عده ای از ما بهتران بخورند و یک لیوان آب هم روی آن ، نیست. حتی با توقیف و به پارکینگ بردن خودروها که آن هم سودش عاید بعضی دیگر از ما بهتران می شود، موافق نیست. پلیس صرفا جهت بازدارندگی از تخلف اقدام به توقیف خودرو می نماید در ضمن ماموران راهور بعنوان مامور اجرایی می باشند و هیچ دخل و تصرفی در نوشتن قانون ندارند و حتی از راهور نیز راهنمایی نمی خواهند ."
رضا در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات این شغل می گوید: " پرسنل راهور با توجه به میزان برخورد با مردم و جنگ اعصاب و دیدن صحنه های فجیح تصادف، اتفاقات پس از تصادف ، حجم بالای کار و سختی آن و عدم استفاده خود و خانواده هایشان از تعطیلات مثلا عید نوروز بیشترین جفا و ظلم در حقشان می شود مثلا کل مردم در تعطیلات هستند پرسنل ناجا پس از تعطیلات به مسافرت می روند. آیا می توانید خود را لحظه ای در جای این مامورین فرض کنید ؟ "
"کدام یک از شما عزیزان حداقل 8 ساعت در سریک چهارراه در گرما و سرما سرپا می ایستید و به چند نفر فقط آدرس می دهید و در عین حال می خواهید ترافیک را مدیریت کنید. تمام مردم کارشناس تصادف و راهور می شوند و با زدن بوق و انواع اقسام توهین ها و فحش ها می توانید شب با ارامش به نزد خانواده خود بروید؟"
" تا به حال شده به یک خانواده که تک پسرش را بعد از 7دختر دراثر تصادف فوت نموده خبر فوت بدهید.تا به حال شده به یک خانواده که پسرش روز قبل داماد شده بوده خبر فوت داماد را بدهید .تا به حال شده با خود فکر کنید که اگر آن خودرو را دقیقه ای پیش از تصادف اگر جریمه سرعت یا سبقت کرده بودید حالا راننده یا سرنشینانش زنده بودند. "
به گفته رضا، پرسنل راهور برای دریافت تسهیلات همچون نیروهای سایر ارگان ها از امتیازهای خاص برخوردارنیستند؛ " در کل شما اگر الان یک وام دریافت کنید به تمامی شرایط بانک اعم از مدارک ، سود و... راضی می شوید چرا نمی گویید پرسنل بانک درصد می گیرند چرا نمی گوید پرسنل شهرداری از پرداخت مجوز و جرایم درصد می گیرند، شما قاضی؛ حقوق این 2 را با حقوق نیروهای ناجا مقایسه کنید."
"به نظر من مظلوم ترین قشر در این دوره پرسنل ناجا بالاخص راهور هستند. کسانی که با توجه به شرایط بد زندگی و خدماتی چاره ای ندارند چون اگر بخواهید از این سازمان بیرون بیایند و به سراغ شغل دیگری بروند با حرف مردم از قبیل اخراجش کردند ، چند صد میلیون برد و رفت و.... مواجه می شوند. پس یک طرفه به قاضی نروید .اگر خواستید از صحت این حرفها باخبر شوید الان به نزد مامور سرچهارراه بروید و با شاهنامه مشکلات آشنا شوید."
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفت و گو با دکتر محمدهادی همایون روند«ظهور» را از آغاز تاریخ تا بازه کنونی بررسی کرده ایم
عزیز حسنویچ، مفتی اعظم کرواسی در گفتوگو با «جامجم»مطرح کرد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد