پیشخوان

در ستون پیشخوان قصد داریم کتاب‌هایی را که با موضوع ارتباطات و رسانه منتشر شده‌اند، معرفی کنیم. این کتاب‌ها را استادان و کارشناسان ارتباطات نوشته‌اند. مطالب این آثار کمک می‌کند تا در دوره‌ای که به عصر ارتباطات معروف شده است، بتوانیم بهتر از وسایل ارتباط جمعی استفاده کنیم. برخی از این کتاب‌ها نیز درباره شاخه‌های تخصصی ارتباطات مانند روزنامه‌نگاری نوشته شده‌اند.
کد خبر: ۸۲۸۵۸۷
پیشخوان

بازاندیشی تمدن، ارتباطات و ترور در دهکده جهانی

پروفسور مجید تهرانیان در کتاب بازاندیشی تمدن، ارتباطات و ترور در دهکده جهانی، تمدن را سفر بشریت به سمت صلح و عدالت تفسیر کرده است.

داوود آقا رفیعی و مرجان اردشیرزاده این کتاب را ترجمه کرده‌اند، دکتر حسام‌الدین آشنا برای آن مقدمه نوشته و ویراستاری تخصصی کتاب نیز بر عهده دکتر غلامرضا آذری بوده است.

در این کتاب که توسط انتشارات سیمای شرق به بازار آمده، تهرانیان در هفت فصل نوعی تمدن‌پژوهی کاربردی ارائه داده و با رویکرد انتقادی‌ به مسائل ارتباطات بین‌الملل، تمدن کنونی بشر را مورد تحلیل قرار داده است.

بخش اول کتاب به مشکلات ناهمواری فرآیند انتقال تمدن از کوچ‌نشینی به روستانشینی، تجارتی، صنعتی و دیجیتال می‌پردازد. بخش دوم بر مشکلات فعلی ناشی از انواع تروریسم تمرکز دارد.

بخش سوم مشکلات ناشی از اعمال قدرت جهانی را دربردارد و تشریح روزنامه‌نگاری صلح به عنوان یک دیدگاه‌ رسانه‌ای، فصل چهارم کتاب را تشکیل می‌دهد. در فصل پنجم به مسائل انسانی توجه شده و بخش ششم به مشکلات معنویت در دنیای امروز و وضعیت اغتشاش جهانی می‌پردازد.

در بخش پایانی کتاب، نتیجه‌گیری براساس نظریه‌های موجود پس از جنگ سرد طرح و بررسی شده است. بازاندیشی تمدن، ارتباطات و ترور در دهکده جهانی پاییز 1392 در 272 صفحه روانه بازار کتاب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها