اعلام صدور حکم سعید مرتضوی، واکنش‌هایی را در پی داشت. قاضی پرونده سعید مرتضوی گفته مرتضوی از اتهام معاونت در قتل و ارائه گزارش خلاف واقع، تبرئه و در رابطه با شکایت سازمان تأمین اجتماعی به رد مال و حبس محکوم شده است. محمدرضا محمدی‌کشکولی که رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شکایت سازمان تأمین اجتماعی و موضوع کهریزک را به‌عهده دارد در گفت‌وگو با تسنیم درباره این که آیا بخش بعدی پرونده تأمین اجتماعی به شعبه ارجاع شده است یا خیر، افزوده است: فعلا در این زمینه موضوعی مطرح نبوده و هنوز معلوم نیست به این شعبه ارجاع شود یا به شعبه دیگری برود. به‌گفته محمدی‌کشکولی، حکم صادره ابتدای هفته آینده به طرفین پرونده ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۸۲۷۶۱۱

در همین حال مجتبی نظری، وکیل سازمان تامین اجتماعی در پرونده مرتضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، از محکومیت وی به یک سال حبس و رد مال خبر داد. وی افزود: سعید مرتضوی به شش ماه حبس تعزیری و شش ماه حبس قطعی و به علت دریافتی‌های غیرقانونی در دوران تصدی سازمان تامین اجتماعی به رد مال محکوم شده است. همزمان مصطفی ترک همدانی، یکی از وکلای شاکیان پرونده تامین اجتماعی با بیان این که کیفرخواست برای بخش اعظم تخلفات مرتضوی در تامین اجتماعی صادر نشده است، به ایلنا گفته «بخش اعظم اتهام‌های مرتضوی در تامین اجتماعی نیاز به تحقیقات بیشتر دارد و هنوز در دادسراست و برای این قسمت کیفرخواست صادر نشده است.» در همین رابطه نادر قاضی‌پور، عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی هم حکم صادره برای مرتضوی را بدون ارتباط با بخش اصلی پرونده تفحص از این سازمان در قوه مقننه خواند.

در همین رابطه میرمجید طاهری وکیل‌ خانواده روح‌الامینی هم به ایلنا گفت: این حکم هنوز قطعی نیست. قطعا ما در فرصت قانونی اعتراض خود را کتبا به حکم صادر شده اعلام خواهیم کرد. وی افزوده است: مجازات مرتضوی در پرونده تامین‌اجتماعی به صورت حبس تعلیقی است که عملا تاثیر زیادی ندارد.

پیام سلطان قابوس برای روحانی

سعود بن‌احمد البروانی، سفیر عمان در ایران در دیدار با محمد نهاوندیان، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، پیام سلطان قابوس خطاب به حسن روحانی را تقدیم وی کرد.به گزارش سایت ریاست جمهوری، او در این دیدار گفت: توافق هسته‌ای ایران و 1+5 منجر به بازشدن پنجره اقتصادی بین ایران و جهان خواهد شد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم در این دیدار تاکید کرد: توافق هسته‌ای فرصت تازه‌ای برای تقویت و گسترش روابط همه‌جانبه ایران با کشورهای جهان بویژه عمان خواهد بود.

لاریجانی: استیضاح اعلام وصول نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت رئیسه مجلس طبق اصلاحیه اخیر آیین‌نامه داخلی، دیگر نمی‌تواند طرح‌های استیضاح را اعلام وصول کند، بلکه آنها را برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع می‌دهد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی این مطلب را در جلسه علنی دیروز در پاسخ به تذکر بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در مجلس بیان کرد.

نعمتی در تذکری به استناد مواد 222 و 223 آیین‌نامه داخلی اعلام کرد؛ براساس این مواد اگر حدود ده نفر از نمایندگان طرح استیضاحی را امضا کنند، هیات‌رئیسه موظف است استیضاح را اعلام‌وصول کند.

وی افزود: بیش از 45 نماینده استیضاح وزیر ورزش و جوانان را امضا کرده‌اند و خواهان آن هستند که هیات رئیسه بر اساس آیین‌نامه داخلی آن را اعلام وصول کند.

پایان همکاری رضایی با جبهه ایستادگی

ابوالقاسم رئوفیان، عضو شورای عالی جبهه ایستادگی گفته «رابطه‌ و همکاری معنوی بین جبهه ایستادگی ایران اسلامی با محسن رضایی به دلیل حضور ایشان در کسوت نظامی‌گری ادامه نخواهد داشت.» وی به ایسنا توضیح داده است که «محسن رضایی به خاطر حضور در سپاه و کسوت نظامی‌گری، در نهادهای مدنی فعال در عرصه سیاسی کشور حضور نخواهد داشت.»

انحلال کمیته تحریم‌های ایران در سازمان ملل

یک منبع بلندپایه روس گفته، کمیته تحریم‌های ایران در سازمان ملل پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه مربوط، به صورت خودکار منحل می‌شود. به گزارش فارس، این کمیته که پس از صدور قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شکل گرفت، وظیفه نظارت بر حسن اجرای تحریم‌های ایران و گزارش موارد نقض تحریم‌ها را بر عهده دارد.

دومین دموکرات، در صف مخالفان برجام

«رابرت منندز» سناتور دموکرات ضمن انتقاد تند از توافق هسته‌ای با ایران گفت درمخالفت با این توافق رای خواهد داد. به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، او اعلام کرد: «من برای رد این توافق رای می‌دهم و اگر درخواست شود برای رد وتوی رئیس‌جمهوری اوباما هم رای خواهم داد.» او دومین سناتور دموکرات مخالف برجام محسوب می‌شود. با وجود مخالفت یک سناتور پرنفوذ دموکرات دیگر با توافق هسته‌ای، رئیس‌جمهور آمریکا برای ممانعت با شکستن حق وتوی خود به ۱۱رای دیگر نیاز دارد. همزمان آسوشیتدپرس نوشته، اوباما برای لغو اکثر تحریم‌های ایران به تائید کنگره نیاز ندارد.

شیخ الاسلام: ایران با سفر عباس مخالفت کرد

حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس در گفت‌وگویی با وبگاه فلسطینی «الرساله» اعلام کرده، ایران با سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت کرده است. به گزارش فارس، او افزوده است: این که رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کردند سفر عباس در ماه اکتبر خواهد بود و تماس‌ها برای اتمام مقدمات این سفر ادامه دارد، صحت ندارد.

تیم 200نفره سفارت انگلیس دنبال چه بود؟

حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره سابقه انگلیس در اختلاف‌افکنی بین اقوام و ملل مختلف تصریح کرد: سرویس اطلاعاتی انگلیس دو استراتژی مهم برای اقدامات خود دارد که یکی رفتن ‌سراغ خواص است، مساله‌ای که در فتنه 88 بخوبی مشاهده شد. به گزارش تسنیم، وی افزود: در سال 88 سفارت انگلیس به200 فرد مأموریت داده بود که فقط سراغ خواص بروند و راه‌های نفوذ به آنها را شناسایی کنند. این که دیدیم ناگهان برخی خواص ساکت شدند و وقتی ما به آنها سند ارائه می‌دادیم، می‌گفتند: «ما متوجه نمی‌شویم» به همین دلیل بود.

نصب دوربین در شعب رأی‌گیری منتفی شد

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در رابطه با طرح نصب دوربین‌های مداربسته در شعب اخذ رای به «میزان» گفته، در این‌باره بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفته و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اجرایی شدن این طرح برای انتخابات پیش‌رو، مقرون‌به‌صرفه و کارآمد نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا: فروش اس ـ 300
به ایران نقض تحریم شورای امنیت نیست

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: در حال حاضر فروش سامانه دفاع موشکی اس ـ‌300 از طرف روسیه به ایران شامل تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران نمی‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از واحد رسانه وزارت خارجه آمریکا، وی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در مورد نگرانی واشنگتن نسبت به انتقال سامانه دفاع موشکی برجسته به ایران، با وزیر امورخارجه روسیه گفت‌وگوهایی داشته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اضافه کرد: ما باید در مورد این نوع سامانه دفاع موشکی بررسی بیشتری داشته باشیم تا مشخص شود آیا فروش و انتقال آن به ایران، تحت تحریم‌های داخلی کشور آمریکا قرار می‌گیرد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها