دریای شمال به‌عنوان یکی از گران‌ترین اماکن استخراج نفت در صنعت طلای سیاه شناخته شده است و اکنون با توجه به کاهش قیمت نفت، بسیاری از فعالیت‌های نفتی در این منطقه تحت تاثیر قرار گرفته و منتظر نتیجه مانده است.
کد خبر: ۸۲۷۵۲۸
کاهش قیمت نفت و حذف هزاران فرصت شغلی در دریای شمال

شرکت وودگروپ یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی در منطقه یاد شده با اعلام درآمد 225 میلیون پوندی خود طی شش ماهه نخست سال جاری معتقد است که تاکنون 7 درصد از درآمد خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از دست داده و باید برای جلوگیری از زیان گسترش بحران اقتصادی، به کاهش نیروی کار دست زده و هزینه‌های خود را محدود کند. این شرکت چندی پیش یکهزار فرصت شغلی خود را در بریتانیا حذف کرده بود.

در وبسایت رسمی شرکت وودگروپ بیانیه‌ای منتشر شده که در آن آمده: «با توجه به کاهش درآمدهای شرکت در شرایط موجود ممکن است طی شش ماه آینده 4000 شغل دیگر نیز از مشاغل خود را کاهش دهد.»

وودگروپ این بیانیه را در حالی منتشر کرده که در نیمه اول امسال به دلیل کاهش قیمت نفت، نتوانسته به اهداف ازپیش تعیین شده خود دست یابد. لازم به ذکر است این شرکت نفتی 12 هزار نیروی کار در منطقه بریتانیا و 41 هزار نیروی کار بین‌المللی دارد که در بخش حفاری چاه و خطوط انتقال نیرو زیر نظر شرکت بی‌پی و شل فعالیت می‌کنند.

این برای اولین‌بار است که شرکت وودگروپ به دلیل کاهش قراردادهای اکتشاف و انتقال در اثر کاهش شدید قیمت نفت، دست به اخراج گسترده نیروی‌ کار برای حفظ موقعیت اقتصادی خود می‌زند.

منبع: بلومبرگ، 16‌‌‌ آگوست 2015

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها