حیران، نام روستایی ییلاقی و زیبا درشهرستان آستارا واقع در استان گیلان هم مرز با استان اردبیل است. این روستا در فاصله ۳۰ کلیومتری شهر آستارا قرار دارد. اگر به این منطقه سفر کنید متوجه خواهید شد که چرا این نام را برای آن انتخاب کرده‌اند. زیبایی بیش از حد این طبیعت هر تماشاگری را حیران می‌کند.
کد خبر: ۸۲۷۰۱۸
نرسد روزی که از دیدن گردنه، حیران نشویم!

ما ایرانی ها خاطرات بسیاری از این منطقه داریم. آب و هوایی خنگ در گرما گرم تابستان، کوههای مه گرفته، جاده ای پیچ در پیچ، پوشش گیاهی بسیار زیبا، و مناظری بکر و دست نخورده اما این ذهنیت برای ما ایرانی ها در حال تبدیل شدن به خاطره است اگر نجنبیم.

این روزها از حیران بسیار گفته و نوشته می شود و اگر شما حروف اول آن را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید این سایت نخستین پیشنهاد جستجو را به شما گردنه حیران خواهد داد اما از ظلمی که این روزها بر آن می رود باید بسیار سخن گفت تا شاید بیدار شود وجدانهایی!

حیران امروز مورد تاخت و تاز سودجوها است، افرادی که به هیچ چیز جز منافع شخصی نگاه نمی کنند. کسانی که تصور می کنند کشور را اجاره کرده و باید تمامی بهره خود را در مدت اجاره، از آن ببرند.

امروز ضربات مهلکی بر پیکر این سرمایه ملی در حال وارد شدن است و اگر تمامی ملت ایران در قبال یقه سفیدان فاسد که خود را وارث همه چیز می دانند ایستادگی نکنند نسل های آینده از آنها یک پرسش مهم خواهند داشت و آن اینکه «آهای گذشتگان! چه بر سر ما آمد که از دیدن این منظره دیگر حیران نیستیم؟» و آنگاه است که نوادگان ما برای دیدن حیران، جیران و دیگر زیبایی های طبیعی خدادادی عازم آن سوی مرزها خواهند شد باشد که دست از دشمنی با طبیعت برداشته شاید رستگار شویم.

* جام جم آنلاین/ حسین امیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
۰
۰
گردنه حیران برای استان اردبیله نه گیلان لطفا تصحیح كنید
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
۰
۰
جالبه یقه سفیدها دارن حالش را می برند این عزیزان بر سر اینكه حیران مال اردبیل است یا گیلان با هم جدل می كنند. عزیزان من، فعلاً حیران نه مال اردبیل است نه گیلان ؛ حیران مال از شما بهترون است.

نیازمندی ها