اصلاح قوانین هدیه دولت به خبرنگاران

وزیر امور خارجه در مراسم روز خبرنگار عنوان کرد که خبرنگاران از دیپلمات‌ها زرنگ‌تر هستند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌هم گفت که به جای شعارهای تعارف‌گونه یا تقدیم برخی هدیه‌های پوپولیستی به خبرنگاران، باید در جهت اصلاح قوانین گام برداشت. معاون مطبوعاتی وزیر هم اظهار کرد که اگر تشکل‌های مطبوعاتی غیرسیاسی باشد، دیگر شاهد نخواهیم بود که روزنامه‌نگاران، نقش کیسه شن جنگ‌های سیاستمداران را ایفا کنند.
کد خبر: ۸۲۴۲۳۶

به گزارش جام‌جم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌صبح روز گذشته همزمان با روز خبرنگار در مراسمی‌که با عنوان «روزی برای خبرنگار» از سوی این وزارتخانه در تالار وحدت برگزار شده بود شرکت کرد. جنتی در این مراسم از اتمام کار تهیه لایحه قانون رسانه‌های همگانی در وزارتخانه متبوعش هم خبر داد و اعلام کرد این لایحه هفته آینده تقدیم دولت می‌شود .

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در این مراسم تصریح کرد: مذاکرات دشواری را با هم پشت سر گذاشتیم، ما در داخل سالن‌های مذاکرات روزهای سختی را داشتیم و دوستان ما و اعضای جامعه خبری و بویژه رسانه‌های ایرانی که همراه ما بودند روزهای سخت تر از ما داشتند، به‌دلیل این که ما می‌دانستیم، چه خبر است اما آنها آن را هم نمی‌دانستند و خارج از جلسات منتظر بودند تا وزیری یا سخنگویی در جمع خبرنگاران برود و راست یا دروغ اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهد.در این مراسم، حسین انتظامی‌معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم در سخنانی مسائل عمده روزنامه نگاران را در دو حوزه مسائل حقوقی و رفاهی تقسیم‌بندی کرد و گفت : در حوزه نیازهای جریان‌های رسانه‌ای کشور، مسائل حقوقی بنیادی‌تر از آن چیزی است که به نیازهای زیستی روزنامه‌نگاران برمی‌گردد. در اینجاست که تشکل‌های مطبوعاتی اهمیت پیدا می‌کند؛ زیرا می‌توانند مطالبات را اولویت‌بندی کنند و در طراحی راه حل به دولت و نهادهای مسئول کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها