تماس امیرعبداللهیان با کاردار عربستان در تهران

اقدامات سعودی برای تعیین وضعیت مفقودان ناکافی است

سایه روشن

امیرعبداللهیان: پیام‌های مثبت از عربستان دریافت کرده‌ایم

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه در برنامه «من طهران» شبکه العالم، درباره روابط تهران و ریاض گفت: برخی اشارات مثبت را از عربستان در حد پیام دریافت کرده‌ایم، اما رفتار عملی عربستان سعودی برای ما ملاک است. پاسخ رفتار عملی عربستان را در صورتی که نقش سازنده‌ای ایفا کند، با قدم‌های سازنده خواهیم داد.
کد خبر: ۸۲۲۹۲۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر امورخارجه درباره آخرین تحولات بحران سوریه هم گفت: خوشبختانه یک تغییر استراتژیک در نگاه بازیگران منطقه‌ای در قبال سوریه رخ داده است؛ اگر در چهار سال گذشته بسیاری از بازیگران خارجی توسل به جنگ را راهکار سوریه می‌دانستند، اکنون بخش عمده‌ای از بازیگران، توسل و تمرکز بر راه‌حل سیاسی را مناسب‌ترین روش برای حل بحران سوریه می‌دانند. وی گفت: ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز اواخر این هفته در تهران خواهد بود.

تحت هیچ شرایطی سامانه‌های موشکی خاموش نمی‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی همواره در حال ماموریت است و تحت هیچ شرایطی سیستم‌های راداری و الکترونیکی و سامانه‌های موشکی و دیدبانی آن خاموش نمی‌شود.

به گزارش فارس، امیر فرزاد اسماعیلی پس از بازدید از سایت‌های راداری و موشکی موجود در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: قرارگاه پدافند هوایی 24 ساعته و بدون تعطیلی همواره در حال رصد نقطه به نقطه آسمان کشور است به طوری‌که امروز با تلاش تمامی همکاران به گسترش بالای 3600 نقطه در کشور رسیده است و ما بسته به نوع تهدیدات و نوع گسترش نیروهای فرامنطقه‌ای، فضای کشور را رصد می‌کنیم.

صفارهرندی: جمع‌بندی هسته‌ای نه خوب است و نه بد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که جمع‌بندی هسته‌ای، پیروزی مطلق نیست، گفت: آنچه در جمع‌بندی هسته‌ای به دست آمد، نه چیز خوبی بود و نه چیز بدی و خواسته‌های حداقلی ما در آن لحاظ شده است.

به گزارش فارس، محمدحسین صفارهرندی در هفتمین دوره طرح ولایت استانی در قزوین اظهار کرد: آنان که معتقد بودند ایران بزودی مقهور سیطره آمریکا می‌شود، امروز می‌بینند که ایران قدرتمندترین دوره تاریخی خود را سپری می‌کند.

سیدحسن خمینی: دولت به معیشت معلمان کمک کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در حرم امام خمینی (ره) گفت: یکی از اموری که دولت حتما باید کمک کند و واقعا در این حوزه نباید هیچ اجحافی صورت گیرد موضوع معیشت معلمان است، زیرا واقعا معلمی که از حیث معیشتی دچار مشکل باشد توان تعلیم و تربیت در یک فضای سالم را ندارد.

به گزارش ایرنا، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با ارزشمند خواندن روحیه شجاعت در معلمان گفت: اگر فضای مدیریتی آموزش و پرورش این روحیه را بارور کند تا معلمان بتوانند شجاعانه آنچه را در حوزه اداری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌اندیشند بیان کنند، آن‌گاه یک معلم شجاع توان تربیت نسل شجاع را دارد؛ نسلی که وقتی شجاع باشد در مقابل استکبار، استعمار و استحمار می‌ایستد و اتکای امام بزرگوار ما نیز به همین عامل بود.

رستم قاسمی حضور خود در همایش حامیان احمدی‌نژاد را تکذیب کرد

وزیر نفت دولت دهم حضور خود را در همایش حامیان احمدی‌نژاد که روز پنجشنبه در دانشگاه ایرانیان برگزار شده بود، تکذیب کرد.

به گزارش فارس، پیش از این برخی رسانه‌ها از حضور و سخنرانی رستم قاسمی در نشست حامیان احمدی‌نژاد خبر داده بودند.

سفر ناتمام ملک سلمان به فرانسه

یک فعال سیاسی عربستان اعلام کرد ملک سلمان، پادشاه این کشور در اعتراض به دعوت رئیس جمهور فرانسه از حسن روحانی، سفر خود به فرانسه را ناتمام گذاشته است.

به گزارش ایرنا به گزارش پایگاه اینترنتی یمنی پرس، شاه سعودی که قرار بود حداقل دو هفته تعطیلات تابستانی خود را در منطقه کوت دازور فرانسه سپری کند ناگهان برنامه سفر خود به فرانسه را ناتمام گذاشت و این کشور را به سمت شهر طنجه در مغرب ترک کرد.

فعال سیاسی و توئیترنویس مشهور عربستان که به مجتهد معروف است، در صفحه شخصی خود در این شبکه اجتماعی که بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر خواننده دارد، این مطلب را نوشته است.

هاشمی: نامزد خبرگان می‌شوم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات مجلس خبرگان نامزد شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با هفته‌نامه «طلوع صبح» و سایت «انتخاب»، در پاسخ به پرسشی در مورد اهمیت دو انتخابات آینده (مجلس و خبرگان) گفت: این دو انتخابات بسیار مهم و جزو مهم‌ترین انتخابات ما است. هرکس تعهد اسلامی و ملی دارد، باید خودش را آماده کند و در انتخابات حضور داشته باشد. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش که «آیا حضرتعالی قرار است تحرکی داشته باشید؟»، گفت: من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ولی بنا دارم در خبرگان شرکت کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها