تماس امیرعبداللهیان با کاردار عربستان در تهران

اقدامات سعودی برای تعیین وضعیت مفقودان ناکافی است

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تماس فوری خود با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران، اظهار کرد: علیرغم قول مساعدت و برخی همکاری‌ها، اقدامات فعلی سعودی برای تعیین وضعیت مفقودان ناکافی است.
کد خبر: ۸۴۰۰۳۲
اقدامات سعودی برای تعیین وضعیت مفقودان ناکافی است

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از مقامات وزارت کشور و حج سعودی انتظار داریم فوراً امکان دسترسی کنسولی به پیکر سایر جان‌باختگان ایرانی موجود در کانتینرهای منتقل شده به مکه را فراهم سازند.

امیرعبداللهیان در همین چارچوب افزود: از مقامات سعودی انتظار داریم تا شناسایی و تعیین وضعیت تمامی مفقودان ایرانی حادثه منا را بدون فوت وقت به همکاری جدی و موثر و مسئولیت خود در این زمینه توجه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: کارگزاران حج ایران در مکه،‌ کماکان آماده کمک فوری و همکاری با وزارت حج عربستان سعودی در این مسیر هستند و ایران تا تعیین وضعیت آخرین فرد موجود در لیست مفقودین به پیگیری جدی این موضوع ادامه خواهد داد و آماده هرگونه کمک برای تسریع در این روند است.

معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: در این تماس فوری کاردار سعودی در تهران ضمن تشریح آخرین اقدامات کشورش، قول داد فوراً موضوع را به مقامات ارشد عربستان منتقل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها