در مقاله روزنامه گاردین مطرح شد

تاکید ظریف بر خلع سلاح هسته‌ای اسرائیل

وزیر امور خارجه کشورمان در یادداشتی در روزنامه گاردین، خواستار آن شد که در پرتو توافق هسته‌ای با ایران، به موضوع تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی پرداخته شود.
کد خبر: ۸۲۱۷۰۷
تاکید ظریف بر خلع سلاح هسته‌ای اسرائیل

محمدجواد ظریف در این یادداشت با بیان این که ایران و 1+5 توانستند برنامه هسته‌ای ایران را از یک بحران غیرضروری به یک چارچوب همکاری در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و عدم اشاعه و حتی فراتر از آن تبدیل کنند، نوشت: همان‌گونه که من در وین توییت کردم توافق وین یک سقف نیست، بلکه یک بنیان قوی و مستحکم است که ما باید بر آن بنایی بنیان نهیم.

وی افزود: برنامه جامع اقدام مشترک ـ که نام رسمی این توافق است ـ موقعیت ایران را به عنوان یک منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای تثبیت کرده و اینک زمان آن است که این وضع را به کل منطقه خاورمیانه تعمیم دهیم.

وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر این که تلاش ایران برای ممنوع کردن سلاح‌های کشتارجمعی در مناطق پیرامونی‌اش، یک تلاش مستمر بوده، عنوان کرد: این واقعیت که باوجود به کارگیری گسترده و مستمر این نوع از سلاح‌ها از سوی صدام حسین، هیچ گاه اقدامات متقابلی در برابر آن از سوی کشور من انجام نشد، شاهدی بر عمق باور ایران به این آرمان شریف است. با این که ایران در این تلاش خستگی ناپذیر از حمایت برخی دوستان عرب خود نیز برخوردار بوده است، رژیم اسرائیل ـ به عنوان تنها دارنده برنامه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه ـ تنها مانع است. اکنون و در سایه توافق تاریخی هسته‌ای، ما باید بسرعت به این چالش فوری و مستقیم بپردازیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها