نگاهی به تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران

... و اینک گـام پانزدهم

امیدوارم پیام زودتر به روزهای اوجش برگردد

بیرانوند: می‌خواهم رکورد کم گل خوردن را بشکنم

جام جم ورزشی: یـکی از مــوفـــق‌تــرین دروازه‌بان‌های چند وقت اخیر فوتبال ایران، بی‌شک علیرضا بیرانوند است.
کد خبر: ۸۲۱۰۷۹
بیرانوند: می‌خواهم رکورد کم گل خوردن را بشکنم

به گزارش جام جم ورزشی ، دروازه‌بان جوان تیم فوتبال نفت تهران که نقشی کلیدی در موفقیت‌های تیمش دارد حالا امیدوار است در لیگ پانزدهم و ادامه مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشد. بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم داشته، می‌گوید می‌خواهد این فصل رکورد گل‌نخوردن را بشکند و انگیزه زیادی هم برای این کار دارد.

لیگ پانزدهم برای نفت با دیدار مقابل تراکتورسازی در تبریز آغاز می‌شود. علاوه بر حساسیت، به نظر می‌رسد این دیدار در هفته اول، یادآور دیدار پایانی لیگ چهاردهم باشد که دیداری جنجالی بود و برای هر دو تیم تلخ تمام شد.

بازی مقابل تراکتورسازی خیلی سخت است. اولین بازی لیگ همیشه در طول فصل تأثیرگذار است و باید تمرکز بالایی بر این بازی داشته باشیم. امتیاز از دست ندادن در اولین بازی شبیه یک پیروزی بزرگ است و امیدوارم بتوانیم مقابل تراکتورسازی در تبریز تاکتیک‌مان را بخوبی به حریف دیکته کنیم و برنده بازی شویم.

نمی‌خواهی درباره شباهت این بازی با همان دیدار معروف صحبت کنی؟

این بار شرایط بازی کاملا متفاوت است. دیگر این‌طور نیست که به بازی اصفهان چشم داشته باشیم و بگویند آن بازی مساوی است! راحت به بازی خودمان فکر می‌کنیم و تمرکز بیشتری هم داریم.

شرایط نفت برای لیگ پانزدهم چگونه است و خودت پیش‌بینی می‌کنی در این فصل چه شرایطی داشته باشید؟

شرایط این فصل‌مان خوب است و فهرست کامل بازیکنان کادر فنی جذب تیم شده‌اند. تمرینات را هم بخوبی پشت سر گذاشته و صبح و بعدازظهر تمرین کرده‌ایم تا با آغاز لیگ مشکل بدنی نداشته باشیم. امسال در تیم‌مان فقط جوان‌ها حضور ندارند و بازیکنان با تجربه هم داریم.

پس با تجربه شدن بازیکنان تیم، انتظارات را بیشتر می‌کند و نفت باید در این فصل تیم متفاوتی باشد.

امسال نباید گول پارسال را بخوریم. پارسال تیم‌مان جوان بود و برای حضور در جمع مدعیان، چراغ خاموش عمل می‌کرد؛ اما با توجه به بازیکنانی که جذب کردیم و با تجربه‌تر شدن تیم‌مان، نفت یک مدعی جدی است. دیگر نمی‌توانیم چراغ خاموش حرکت کنیم و نگاه همه روی تیم ماست. باید تیمی باتجربه باشیم که در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بدرخشد.

یعنی به دنبال جبران فصل قبل هستید که این فصل بازیکنان با تجربه جذب کردید؟ هدف این فصل نفت چیست؟

فصل قبل، سال خوبی را پشت سر گذاشتیم، اما مزد زحمات‌مان را نگرفتیم. امیدوارم این فصل مزد زحماتی که کشیدیم و می‌کشیم را بگیریم و برخلاف پارسال حداقل یک جام بگیریم.

یکی از بازیکنانی که این فصل گرفتید پیام صادقیان است. او فصل گذشته با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد و حالا با تیمی آمده که بی‌حاشیه است. فکر می‌کنی شرایط برای صادقیان چطور باشد؟

همه تیم با پیام رفیق هستند و خود او هم این جو را در تیم درک کرده است. اینجا بی حاشیه است و پیام به ما گفت جو تیم بسیار خوب بوده و ما هم به او اعلام کردیم نتایج اخیر نفت و موفقیت بازیکنان و مربیان مختلف در این تیم، به خاطر همین جو دوستانه و صمیمیت میان اعضای تیم است. پیام در نفت خیلی خوب شده و مطمئنا علی‌آقا (منصوریان) هم با او صحبت خواهد کرد و خواهید دید چگونه از صادقیان بازی می‌گیرد.

به نظرت علیرضا منصوریان می‌تواند از حاشیه‌های صادقیان جلوگیری کند؟

پیام خودش باید تلاش کند و علی‌آقا هم می‌تواند به او کمک کند. منصوریان شش هفت سال است پیام را می‌شناسد و در تیم امید با این بازیکن کار کرده است. امیدوارم پیام دوباره به روزهای اوج فوتبالش بازگردد و زودتر به تیم ملی برسد.

شرایط خودت چگونه است؟

این فصل انتظارها از من بالا رفته است. باید تمرکزم را روی کارم بیشتر کنم و مطمئنا با مدافعان خوبی که این فصل جذب کرده‌ایم، شرایط برای من بهتر خواهد شد. اکنون سیدجلال حسینی، سانتوس، سعید لطفی، مجتبی شیری و وحید امیری را داریم که به خط دفاع کمک خواهند کرد و این به کم گل‌خوردن من هم کمک می‌کند.

تجربه فصل قبل چقدر به کارت می‌آید؟

امسال از آن سال‌هاست که روی من بیشتر زوم می‌شود. خودم هم با تجربه‌تر شده‌ام و امیدوارم بتوانم به نفت کمک کنم. سال قبل 23 گل خوردم که چند گل آن اتفاقی بود امیدوارم دیگر از این گل‌های اتفاقی نخورم.

می‌توانی عدد 23 گل خورده را کمتر کنی؟

می‌خواهم فصل قبل را جبران کنم. انتظارها از بیرانوند بالاست و می‌خواهم پاسخ این انتظارها را بدهم. مطمئن باشید رکورد گل‌نخوردن را بین دروازه‌بان‌های لیگ می‌شکنم و قول می‌دهم کمترین گل را بخورم، چون خیلی آماده‌ام.

علیرضا محرمی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها