ولایتی در هشتمین کنگره پزشکان مسلمان جهان:

وقت آن رسیده که جهان، ایران هسته‌ای را بپذیرد

پاسخ ولایتی به اظهارات دیپلمات سعودی:

لاف در غریبی؛ ادعاهای برخی کشورهای عربی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات یک دیپلمات سعودی در مورد آمادگی کشورهای عربی برای حمله به ایران، گفت: این حرف‌ها لاف در غریبی است.
کد خبر: ۸۱۹۱۲۲
لاف در غریبی؛ ادعاهای برخی کشورهای عربی

علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار قائم مقام وزارت امور خارجه سوئیس در جمع خبرنگاران افزود: این موضوع را از طریق مطبوعات مطلع شدیم و امیدواریم این فکر نامربوط درست نباشد.

وی افزود: کشورهای بزرگ‌تر از کشورهای عربی هم جرأت حرمت‌شکنی به ملت ایران را ندارند.

ولایتی با بیان اینکه ایران قدرت اول منطقه است، گفت: این کشورها و کشورهایی که از آنها دستور می گیرند، ‌اگر این حرف ها را بزنند لاف در غریبی است.

شورای عالی امنیت ملی، عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری درباره مسائل اساسی

وی از مرجع نهایی تصمیم‌گیر در مورد جمع‌بندی مذاکرات هسته ای در ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: بنده از اینکه چه کسانی و چه نهادی در نهایت دخالت می کنند، اطلاع دقیق و نهایی ندارم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می رسد شورای عالی امنیت ملی ازجانب نظام در نظر گرفته شده است تا این بحث‌ها که بسیار مهم و راهبردی است، در آنجا مورد گفتگو قرار گیرد.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی از سران سه قوه، برخی وزرا، همچون امور خارجه و اطلاعات و فرماندهی نیروها و برخی دیگر از اعضا تشکیل می شود.

ولایتی اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی عالی‌ترین مرجع برای تصمیم‌گیری درباره مسائل اساسی و راهبردی کشور، چه خارجی و چه داخلی است، و در نهایت مصوبات این شورا باید به امضا و تأیید مقام معظم رهبری برسد.

وی با اشاره به دیدار خود با قائم مقام وزات خارجه سوئیس نیز گفت: در این ملاقات روابط دوجانبه ایران و سوئیس مورد گفتگو قرار گرفت.

ولایتی افزود: در مورد مسائل منطقه ای مشخصا آنچه در سوریه و عراق می گذرد مرتبط با حرکت تروریست ها علیه مردم این منطقه و تلاش برای همکاری جهانی ایران و کشورهای مهم در منطقه برای پایان دادن به وضع کنونی در منطقه و مقابله موثر با تروریسم بحث و گفتگو کردیم.

روابط ایران و سوئیس هیچگاه قطع نشده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روابط ایران و سوئیس دیرپاست و هیچ گاه این رابطه قطع نشده است، ‌از ابتدای انقلاب با سوئیس رابطه داشتیم و داریم منتها فراز و فرود داشتیم و امیداورایم در آینده گسترش یابد.

وی تاکید کرد: استنباط بنده از مجموعه اظهارات قائم مقام وزارت امور خارجه سوئیس این است که دولت و مردم سوئیس مصمم هستند همکاری دوجانبه و بین المللی خودشان را با ایران گسترش دهند.

همچنین قائم مقام وزارت امور خارجه سوئیس در حاشیه این دیدار اظهار داشت: در دیدارهایی که با مقامات ایرانی داشتم گفتم توافق حاصل شده برای ایران و جامعه جهانی نه تنها در مورد بحث هسته ای بلکه در اینکه ایران بتواند به آغوش جامعه جهانی بازگردد، مهم است و امیدواریم از مزایای این توافق استفاده شود.

وی افزود: مهمان ایرانیان بودن برای من یک امتیاز است و همیشه مترصد این فرصت بوده‌ام، قبل از سفر به سوئیس به مشهد سفر خواهم کرد و بعد از آن حامل پیام ملت ایران به کشورم خواهم بود.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
۰
۰
اقای ولایتی حضرتعالی كه سیاستمدار خوبی هستید دیگران را نباید جری كند این حرف را در اورژانس بیمارستان مدائن وقتی مریضی را اوردند و دعوا شده بود حضرتعالی با ما انجا كشیك داشتید فرمودید اقای دكتر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها