نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق که از روز دوشنبه عملیات آزادسازی استان الانبار و بخصوص شهر فلوجه را آغاز کرده بودند روز گذشته به موفقیت‌هایی در میدان نبرد دست یافتند.
کد خبر: ۸۱۷۱۵۵

به گزارش شبکه العالم، در آغاز این عملیات به صورت گسترده با استفاده از موشک‌ها و گلوله‌های خمپاره مواضع دفاعی داعش هدف قرار گرفت و زمان زیادی طول نکشید که این مواضع دفاعی از هم پاشید و زمینه برای پیشروی نیروهای عراقی در منطقه فراهم شد. نیروهای عراقی در این پیشروی توانستند پل‌بو عرب را در غرب فلوجه به کنترل خود درآورند. همچنین نیروهای عراقی منطقه ورزشگاه بین‌المللی را در غرب الرمادی از حضور تروریست‌ها پاکسازی کردند. نیروهای بسیج مردمی فردی موسوم به ابوشهاب الاردنی مسئول داعش را در شهر فلوجه بازداشت کردند.

یک منبع نظامی نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی عراق سه منطقه جدید فلوجه یعنی مناطق الشهابی، بوجاسم و حلابسه را از کنترل اعضای داعش آزاد کردند. این منبع افزود: نیروهای مردمی بر مناطق وسیعی از فلوجه مسلط شده‌اند و در حال پیشروی به سمت مرکز این شهر هستند. همچنین نیروهای عراقی خطوط ارسال کمک‌های لجستیکی برای تروریست‌ها را به کنترل خود درآوردند. در همین راستا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق که به منظور نظارت مستقیم بر عملیات و برنامه‌های آزادسازی این استان به الانبار رفته و در جریان پیشروی نیروهای عراقی در این استان قرار گرفت، در سخنانی تاکید کرد: قهرمانان ارتش، پلیس، نیروهای مردمی و عشایر بزودی آزادسازی الانبار را بشارت خواهند داد.

در همین حال منابع عراقی اعلام کردند داعش برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی مساجد، مسیرها، مقر نهادهای رسمی و تمامی مراکز را بمبگذاری کرده است. به گفته مقامات عراقی، داعش اقدامات ویژه‌ای را در فلوجه اتخاذ کرده که هدف از آن آسیب‌رساندن به غیرنظامیانی است که هنوز در این شهر حضور دارند. وی تاکید کرد: داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و مانع از خروج آنها از شهر می‌شود.

در یک خبر دیگر، وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نخستین محموله از جنگنده‌های خریداری شده از آمریکا شامل چهار فروند اف16 در پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد فرود آمد. این جنگنده‌ها بخشی از 36 هواپیمای اف 16 خریداری شده توسط عراق است که آمریکا بارها به‌دلایل مختلف، تحویل آن را به تاخیر انداخته بود. این جنگنده‌ها را شرکت لاکهید مارتین به سفارش پنتاگون و براساس قراردادی میان دولت‌های عراق و آمریکا تولید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها