دستور جبهه النصره به تروریست‌ها در زبدانی

ریش خود را تراشیده و با لباس زنانه فرار کنید

تصرف الزبدانی به دست نیروهای ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان، عملیاتی را از چند محور برای پاکسازی شهر مرزی الزبدانی در حومه دمشق آغاز کردند و بر منطقه الجمعیات و السلطانه سیطره کامل یافتند. این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی و آتش پدافند ارتش سوریه علیه مواضع گروه‌های تروریستی آغاز شده است.
کد خبر: ۸۱۴۸۹۷

به گزارش جام‌جم و به نقل از رویترز، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، پیش از ظهر شنبه جاده اصلی شمال شهر الزبدانی را بستند و ارتباط این شهر را با مناطق «سرغایا» و «عین حور» قطع کردند. در این عملیات تعدادی از عناصر مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی تکفیری که شهر زبدانی را اشغال کرده بودند، به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند. جنگنده‌های ارتش سوریه همچنین موفق به انهدام یک خودرو زرهی و یک خودرو مجهز به مسلسل سنگین تروریست‌های تکفیری در شهر زبدانی شدند. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از وجود درگیری‌های شدید میان حزب‌الله لبنان و لشگر چهارم و «احرار الشام» و جبهه النصره در اطراف شهر الزبدانی خبر داد.

گروه‌های مخالف سوری نیز در تلافی پیشروی چشمگیر نیروی نظام سوریه و حزب‌الله لبنان در غرب و جنوب شهر الزبدانی، آب «منبع الفیجه» در حومه دمشق را تا زمان پایان حملات به الزبدانی بستند. شهر مرزی الزبدانی از اهمیت استراتژیک بسیاری برای تروریست‌ها برخوردار است زیرا تا کنون از آن برای وارد کردن تسلیحات نظامی و عناصر مسلح از داخل لبنان به مناطق مختلف القلمون استفاده می‌کردند. الزبدانی در 45 کیلومتری دمشق و 8 کیلومتری مرزهای لبنان و سوریه قرار دارد و به طور مستقیم بر راه ارتباطی بیروت - دمشق اشراف دارد. این منطقه همچنین به عنوان نقطه ارتباطی بین دمشق، حمص و منطقه الساحل در شمال است. نیروهایی که بر این منطقه متمرکز شوند می‌توانند بر خط بیروت - دمشق تسلط داشته باشند.

همزمان با پیشروی نیروهای سوری، ابراهیم حسن، رئیس کمیته امنیتی شورای شهر الخالدیه واقع در استان الانبار عراق نیز از آزادسازی مناطق زغاریت و صقلاویه پس پس از شکست سنگین داعش در شمال فلوجه خبر داد . در عملیات جنوب فلوجه نیز 12 داعشی از جمله یکی از رهبران امنیتی این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند. نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی موفق شدند در این استان با وارد آوردن خسارات سنگین به نیروی انسانی و تجهیزات داعش، منطقه زغاریت و موسسه هنری منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه را آزاد کنند. سازمان بدر یکی از گروه‌های وابسته به داوطلبان مردمی نیز از آزادسازی پلی در استان الانبار و سه منطقه وابسته به صقلاویه خبر داد. نیروی هوایی عراق نیز اعلام کردند: یک پایگاه در جنوب بغداد که توسط داعش برای اجرای عملیات علیه شهرهای کربلا و بغداد مورد استفاده قرار می‌گرفت، تخریب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها