جام جم ورزشی: کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا از پیشکسوتان فوتبال ایران در پیام مشترکی به عنوان سفیران سلامت، خیرین و جامعه ورزشی را برای کمک به کودکان کار و گشودن گره‌ای از مشکلات آنها، فرا خواندند.
کد خبر: ۸۱۰۳۳۱
پیام مشترک «کریم باقری» و «مهدی مهدوی‌کیا» درباره کودکان کار

در پیام کریم باقری و مهدی مهدویکیا آمده است:« کودکان کار، روایت امروز و دیروز خیابان‌های شهر من‌اند، کودکانی که بخت‌شان با خیابان گره ‌خورده است و آرزوها و رویاهایشان را در کف همین خیابان‌ها دفن کرده‌اند.

اینها کودکان شهر من‌اند، کودکانی که روزها با گرسنگی، سیر بودن آدم‌ها را وزن می‌کنند و شب‌ها روی بالشی از سنگ سر بر زمین می‌گذارند.

کودکان کار واقعیت جامعه هستند که در هزار توی مشکلات و هیاهو و روزمرگی گم شده‌اند؛ کودکانی که به دلیل نوع زندگی‌شان، کودکی نمی‌کنند، آنها قربانیان اصلی فقرند و گرسنگی، سوء تغذیه، بیماری‌های پوستی و عفونی، بازماندن از تحصیل و آسیب‌های جسمی و روحی، فصل مشترک زندگی آنهاست .

اما کودک کار بودن و فقر و نداشته‌ها، باعث نمی‌شود این کودکان، نیازمند توجه و محبت نباشند؛ توجه و محبتی که هم از لحاظ مالی و هم از نظر بهداشت جسم و روان باید مورد توجه قرار بگیرد.

براین اساس بیایید در این ماه عزیز که ماه احسان و نیکوکاری است، تلاش کنیم به رویاهای فراموش شده و کودکانه‌های رنگ باخته این کودکان، لباس واقعیت بپوشانیم و مهربانی را با آنها تمرین کنیم؛ زیرا واقعیت این است که حل مشکل کودکان کار و ساماندهی آنها تنها وظیفه دولت‌ها نیست و یک مسئولیت اجتماعی است که تک تک شهروندان می‌توانند در تحقق آن نقش موثری داشته باشند و در این میان سهم شخصیت‌های ورزشی و هنری به عنوان کانون‌های مرجع بیشتر.

در میان کودکان دروازه غار، منطقه هرندی، یافت آباد و... استعدادهای کشف‌نشده بسیاری وجود دارد که می‌توان آنها را شناسایی کرد، دست آنها را گرفت و آموزش‌شان داد .

براین اساس در اینجا از مردم نیکوکار به ویژه جامعه فرهنگی ورزشی درخواست دارم تا در این ماه مبارک، نیکوکاری و کریم بودن را تمرین کنیم و به هر نحو ممکن در راستای کمک و گشودن گره‌ای از مشکلات "کودکان کار" گام برداریم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.»

لازم به ذکر است؛ به گفته دکتر توحید صیف‌برقی، دبیر همایش‌های سلامت و زندگی، متن این پیام در بیست و هشتیمن همایش سلامت و زندگی در 4 تیرماه از ساعت 5 عصر در محل تالار ایوان شمس (بالاتر از میدان گل‌ها، تقاطع جلال آل احمد و اتوبان کردستان، تالای ایوان شمس) توسط سفیران سلامت قرائت خواهد شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها