جکی چان 61 ساله از پس «سقوط شانگهای» برمی‌آید؟

جکی چان بازیگر رزمی‌کار و آسیایی‌تبار سینما دوباره به دنیای اکشن و ماجراجویی برمی‌گردد. او موافقت کرده تا در کنار اوئن ویلسون در قسمت تازه‌ای از وسترن اکشن «ظهر شانگهای» بازی کند.
کد خبر: ۸۰۹۵۹۷
جکی چان 61 ساله از پس «سقوط شانگهای» برمی‌آید؟

این فیلم با نام «سقوط شانگهای» جلوی دوربین خواهد رفت و چان یک بازیگر در نقش کاراکتر چون ونگ ظاهر خواهد شد. با آن که منتقدان و تماشاگران عقیده دارند این نام برای شخصیت اصلی یک فیلم وسترن و یک گاوچران نام وحشتناکی است، ولی تهیهکنندگان فیلم حاضر به تغییر این نام نشدهاند. جکی چان در دو قسمت اول و دوم این مجموعه فیلم در سالهای 2000 و 2003، نقش این گاوچران مصیبتزده را بازی کرد. در طول 12 سال گذشته، بارها بحث تولید قسمت سوم این وسترن ماجراجویانه و کمدی مطرح شد. اما تهیهکنندگان آن در گفتوگوهای مختلف اعلام کردند هنوز فیلمنامه خوب و مناسبی برای آن پیدا نکردهاند. از قرار معلوم، آنها بالاخره فیلمنامه مورد نظر خود را پیدا کردهاند که از چان و ویلسون برای حضور در مقابل دوربین دعوت کردهاند. کمپانی مترو گلدوین مهیر که تهیهکننده این مجموعه فیلم است، با وجود اعلام خبر تولید قسمت تازه آن حاضر به توضیح درباره داستانش نشده است. به همین دلیل، رسانههای گروهی به گمانهزنی درباره خط اصلی قصه و نوع ماجراجوییهایی پرداختهاند که دو کاراکتر اصلی داستان با آن روبهرو خواهند شد. این در حالی است که اعلام شده سقوط شانگهای در سکوت کامل خبری جلوی دوربین خواهد رفت و داستان آن تا زمان نمایش عمومی فاش نخواهد شد.

تهیهکنندگان سقوط شانگهای مشغول رایزنی برای انتخاب کارگردان آن هستند. آنچه مسلم است هیچیک از دو کارگردان قبلی تام دی و دیوید دابکین برای ساخت سومین قسمت آن پشت دوربین قرار نخواهند گرفت.

علت انتخاب یک کارگردان تازه، دمیدن روح تازه به فضا و حال و هوای این مجموعه فیلم است. این در حالی است که هیچیک از دو خالق اصلی فیلم یعنی مایلز میلار و آلفرد گاگ هم در کار نگارش فیلمنامه قسمت تازه با آن همکاری نداشته و نخواهند داشت. کمپانی متروگلدوین مهیر قصد دارد این فیلم را اواسط فصل تابستان پیشرو کلید بزند.

به این ترتیب، این کمدی اکشن وسترن برای اوایل فصل تابستان سال آینده میلادی به روی پرده سینماهای جهان خواهد رفت.

برای تولید فیلم، یک هزینه صد میلیون دلاری در نظر گرفته شده است. جکی چان و اوئن ویلسون مدتی قبل در مصاحبهای اعلام کردند با نویسندگان فیلمنامه سومین قسمت فیلم ملاقات کرده و درباره داستان آن صحبت و بحث کردهاند. به گفته ویلسون: «صحبت بر سر این است که برای ماجراجوییهای جدید راهی مصر شویم. حال و هوای کمدی فیلم متفاوت خواهد بود و حتی شبیه دو قسمت قبلی آن نیست. در عین حال، تماشاگران انتظار یک کمدی بزن و بکوب از جنس کمدیهای مشترک باب هوپ و بیل کازبی را نداشته باشند. قرار است کاراکتر من و چان در موقعیتهای کاملا متفاوتی قرار گیرند. حتی اگر لوکیشنهای مصر مکانهای اصلی فیلم ما نباشد، باز هم یک کشور آفریقایی به عنوان لوکیشن اصلی انتخاب خواهد شد. در حقیقت، لوکیشن فیلم اهمیت بسیار زیادی در داستان فیلم دارد و به نوعی، یکی از شخصیتهای اصلی داستان و ماجراهای آن خواهد بود.»

در قسمت اول فیلم که منتقدان به آن لقب یک وسترن کونگ فویی دادند، جکی چان در نقش یکی از اعضای گارد سلطنتی امپراتوری چین ظاهر شد. او بر اثر یکسری اتفاقات پیشبینی نشده سر از غرب وحشی درمیآورد و مجبور میشود برای نجات جان خود با یک جوان آب زیرکاه به نام روی اوبانون (با بازی ویلسون) همراه شود، این دو یک اتحاد شکننده برقرار میکنند تا جان یک شاهزاده خانم چینی با بازی لوسی لو را نجات دهند. در دومین قسمت فیلم، دو کاراکتر محوری یک بار دیگر یکدیگر را در دوران ملکه ویکتوریا در بریتانیای قرن نوزدهم ملاقات میکنند. این بار آنها باید قاتل پدر چونونگ را در دل بحرانهای عمیق شهر لندن پیدا کرده و به مجازات برسانند. هر دو قسمت فیلم با استقبال تماشاگران سینما در کشورهای مختلف جهان مواجه شد و فروش خوبی در جدول گیشه نمایش داشت. این در حالی است که قسمت دوم در ابتدای اکران عمومی فروش بالایی نکرد و در درازمدت تبدیل به یک کار موفق تجاری شد. اولین قسمت فیلم با هزینه تولید متوسط 55 میلیون دلاری خود، نزدیک 100 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد. این موفقیت در حالی نصیب این کمدی اکشن شد که همزمان با آن فیلمهای پرسرو صدایی مثل «ماموریت غیرممکن 2» تام کروز و انیمیشین دایناسور به روی پرده سینماها رفت. فیلم که محصول مشترک آمریکا و هنگکنگ بود، در سال 2003 صاحب قسمت دوم شد. هزینه تولید فیلم 50 میلیون دلار بود و 88 میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروش کرد. شاید یکی از دلایلی که تولید سومین قسمت فیلم به تعویق افتاد، فروش کمتر آن در مقایسه با قسمت اول بود.

بحث تولید سومین قسمت این کمدی اکشن وسترن در حالی مطرح شده است که برخی منتقدان نسبت به حضور چان و ویلسون در دو نقش اصلی آن ابراز نگرانی میکنند. آنها میگویند این دو بازیگر در حال حاضر محبوبیت یکی دو دهه قبل خود را در بین تماشاگران سینما ندارند. در عین حال، پرسشی که جای تامل دارد این است که آیا جکی چان 61 ساله میتواند مثل روزهای طلایی گذشتهاش، بالا و پایین بپرد و حرکات تند و تیز رزمی همیشگیاش را انجام دهد یا خیر.

اسکرین اینترنشنال / مترجم: مهبد آستانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها