نیروهای عراقی با محاصره تروریست های داعش در استان الانبار به پیشروی در بیابان های این استان به سمت مرزها با سوریه ادامه میدهدو بیش از ۷۰۰ کیلومتر از اراضی بیابانی را از لوث وجود داعشی ها پاکسازی کردند.
کد خبر: ۸۰۹۵۰۲
۷۰۰ کیلومتر از اراضی اشغالی در الانبار آزاد شد

این عملیات درچارچوب محاصره بی سابقه داعش درشهرهای الانبار انجام می شود.

در این عملیات پیشدستانه، مخفیگاهها و مکانهای تجمع افراد مسلح در شرق الکرمه هدف قرار گرفته است.

نیروهای عراقی توانسته اند روستاهای زباده و جمیلات و بخش های زیادی از منطقه الجزیره و البادی را آزاد کنند.این منطقه برای باندهای داعشی بیشتر به یک پل رابط شباهت دارد.

نیروهای عراقی راهی مرزهای صلاح الدین راهی مرزهای الانبار هستند تا عرصه را بر باندهای داعشی در فلوجه و الرمادی تنگ کنند.

فرماندهان عراقی تأکید کردند این مناطق به مثابه مقرهای مهمی برای عناصر داعشی محسوب می شد زیرا پهناور است و پنهان شدن در آن کار آسانی است.

ابو جنان المنصوری فرمانده تیپ دوم گارد ویژه گفت:«این یک عملیات پیشدستانه و مقدماتی است تا اطمینان حاصل شود اگر نیروها به سمت فلوجه و کرمه پیشروی کنند می توانند پشتیبانی نیروها را به عهده بگیرند یا خیر.»

گرمای شدید و جاده های خاکی اگرچه باعث کاهش پیشروی است اما نتوانسته است جلوی ادامه حرکت را بگیرد و تعدادی کارگاه ساخت بمب در مسیر پیشروی کشف شد.

با پیشروی نیروهای عراقی به سمت الانبار هر روز از مناطق تحت کنترل داعشی ها کاسته می شود به خصوص آنکه داعش در 2هفته گذشته بیش از 700 کیلومتر مربع از اراضی بیابانی را در بین صلاح الدین و الانبار از دست داده است.(العالم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها