رقص آتش در جنگل‌های کشور

نابودی جنگل‌های کشور به دلیل آتش‌سوزی، داستانی تکراری است که هر سال در فصل‌های گرم سال به اوج خود می‌رسد. امسال نیز آتش‌سوزی جنگل‌ها خیلی زودتر شروع شده و خسارت جبران‌ناپذیر زیادی بر جای گذاشته است؛ برای نمونه از پنجشنبه گذشته تاکنون وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ایلام، گرگان، نخلستان‌های کرمان و هرمزگان گزارش شده است.
کد خبر: ۸۰۴۸۳۸

با این‌که آتش‌سوزی در جنگل‌های شلم در شهر ایلام پنجشنبه شب گذشته آغاز شده و بعد از چند ساعت مهار شد، اما این آتش دوباره شعله‌ور شده است.

به گزارش مهر، مدیریت بحران استانداری ایلام در پی شعله‌ورشدن آتش در جنگل‌های شلم ایلام، از مردم و نهادها برای خاموش و مهار آتش‌سوزی درخواست کمک کرده است.

نهادهای مختلف اجرایی اعم از بسیج، سپاه، منابع طبیعی، شهرداری، هلال‌احمر و ...در منطقه مستقر شده‌اند و مشغول خاموش کردن آتش در جنگل‌های این منطقه هستند.

براساس این گزارش تاکنون به بیش از ۳۰ هکتار از جنگل‌های شلم خسارت وارد شده و گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی از بین رفته است.

مازیار سلیمان‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام نیز عنوان کرد: برخلاف سال گذشته که استان ایلام فقط شاهد پنج فقره آتش‌سوزی بود، از ابتدای امسال تاکنون 12حادثه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی استان روی داده که 11 مورد آن در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ و یک مورد نیز در کبیرکوه اتفاق افتاد.

جنگل‌های زیارت گرگان طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از آتش‌سوزی پیش از ظهر دیروز در مناطق جنگلی ترک میدان روستای زیارت خبر داد.

ابوطالب قزلسفلو، اظهار کرد: این منطقه پشت آبشار و در ارتفاعات است و نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به منطقه اعزام شد ه‌اند تا جلوی پیشرفت آتش را بگیرند.

وی تصریح کرد: منطقه صعب‌العبور است و پیاده‌روی دو ساعته دارد و امکان تردد وسیله نقلیه در آنجا وجود ندارد.

آتش‌سوزی در نخلستان‌ها

رئیس شورای اسلامی چراغ‌آباد جنوبی میناب نیز گفت: آتش‌سوزی در این روستا ۱۵ اصله درخت خرما و دو منزل مسکونی را از بین برد.

محمد زینلی خاطرنشان کرد: عصر پنجشنبه گذشته بر اثر یک فقره آتش‌سوزی مهیب در این روستا ۱۵ اصله درخت خرما در آتش سوخت.

این در حالی است که نخلستان‌های شرق کرمان نیز به دلیل نبود تجهیزات امدادی در آتش می‌سوزد و نقص فنی تنها خودروی امدادی این منطقه، مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

عصر پنجشنبه گذشته آتش‌سوزی از نخلستان‌های روستای بهرام‌آباد ریگان آغاز شد و بیش از ۵۵۰ اصله درخت خرما از نوع درخت منحصر به فرد «ربی» را نابود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها